شناسه خبر:43968
1400/5/10 09:57:39

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت:آمار محکومین جرائم مالی در استان کردستان بالاست و ضروری است تا با تدابیر اندیشیده شده در بحث صدور احکام اعسار و تعدیل این مشکل حل و فصل شود.

حجت ‌الاسلام سیدحسین حسینی در نشست هم‌اندیشی با قضات دادگاه تجدیدنظر استان که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تعداد شعب با موجودی نامتعارف در محاکم تجدیدنظر استان پایین است، البته این انتظار را داریم این تعداد به صفر برسد.

وی تصریح کرد:‌ مختومه‌ کردن پرونده‌های مانده و مسن باید در اولویت قضات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قضات باید به دقت و با حوصله به حرف مردم گوش فرا دهند و تا حد امکان به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند، افزود: تعیین‌تکلیف سریع و دقیق پرونده‌ها باید اولویت تمام شعبات در سطح استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات دادگاه تجدیدنظر استان تأکید کرد: وضعیت شعبه و دفترمحاکم تجدیدنظر باید با نظارت دقیق و مستمر سروسامان داده شود تا مردم در پیگیری پرونده‌های خود دچار سردرگمی نشوند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: آمار محکومین جرائم مالی در استان کردستان بالاست و ضروری است تا با تدابیر اندیشیده شده در بحث صدور احکام اعسار و تعدیل این مشکل حل و فصل شود.

شناسه خبر 43968