شناسه خبر:43970
1400/5/10 10:08:55

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: زمین ورزش‌های ساحلی بهاران، گذر ورزش و تندرستی پارک پیشکسوت، پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی در آبیدر و کارخانه تمام اتوماتیک آسفالت با ظرفیت 160 تن در ساعت افتتاح خواهد شد.

شهردار سنندج اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین رفع مشکلات سطح شهر در این دوره طرح‌های متعدد عمرانی، رفاهی، خدماتی و ورزشی در سطح شهر اجرا و به بهره‌برداری رسید.

حشمت‌اله صیدی افزود: با هدف اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، این شهرداری از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام را در دستور کار خود قرارداد.

وی از بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی، ورزشی و رفاهی در سنندج خبر داد و گفت: زمین ورزش‌های ساحلی در میدان قانع بهاران، کارخانه تمام اتوماتیک آسفالت با ظرفیت 160 تن در ساعت، احداث گذر ورزش و تندرستی در پارک پیشکسوت و احداث پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی در آبیدر از جمله طرح‌هایی هستند که طی هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

شهردار سنندج اظهار کرد: در راستای توسعه ورزش همگانی و ترغیب شهروندان به ورزش و افزایش نشاط و شادابی بین شهروندان زمین ورزش‌های ساحلی در میدان قانع بهاران احداث شد.

صیدی افزود: این زمین ورزشی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع مخصوص ورزش‌های ساحلی از جمله فوتبال، والیبال و هندبال است و در کنار آن نیز مکانی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده که ظرفیت گنجایش 80 خودرو دارد.

وی در همین راستا به احداث گذر ورزش و تندرستی در پارک پیشکسوت سنندج هم اشاره کرد و گفت: این گذر ورزشی شامل زمین والیبال، بسکتبال، بدمینتون، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و اسکواش است.

شهردار سنندج در ادامه از احداث پارک به سبک باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و تصریح کرد: این بوستان نخستین باغ ایرانی براساس پارامترهای باغ ایرانی بوده که به منظور توسعه سرانه فضای سبز و جذب فرصت‌های گردشگری در زمینی به مساحت دو هکتار در مجاورت پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان احداث شده است.

صیدی اضافه کرد: طراحی باغ به صورتی است که امکان برگزاری مراسم‌های فرهنگی در محل بوستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه تمام اتوماتیک جدید آسفالت با ظرفیت 160 تن در ساعت با قابلیت استفاده از 20 درصد مصالح بازیافت (تراشه آسفالت) نیز جهت تأمین آسفالت مورد نیاز معابر شهری و پروژه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های عمرانی احداث شده است.

وی اذعان کرد: سیستم تغذیه مصالح سرد، سیستم خشک کردن مصالح، سیستم جمع‌آوری غبار و فیلر موجود در مصالح، برج تفکیک و میکس مصالح، کمپرسور هوا، کابین کنترل، پکیج پمپ قیر، سیستم تراشه آسفالت، سیستم خردایش و دیگر تجهیزات جانبی از لوازم امکانات این کارخانه آسفالت است.

شناسه خبر 43970