شناسه خبر:44017
1400/5/11 09:55:11
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سفر به کردستان:

افتتاح 180 سالن سینمایی جدید تا پایان سال جاری

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان: افزایش ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان به دو برابر میانگین کشوری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از افتتاح 180 پرده سینمایی تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

محمد‌مهدی دادمان در مراسم افتتاح پردیس سینمایی مهر در شهرستان سقز اظهار کرد: در دوران کرونایی و به‌دلیل محدودیت‌ها در این شرایط تصمیم برآن شد که در حوزه توسعه‌ای فعالیتی ویژه صورت گیرد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در قالب طرح توسعه سینماهای حوزه هنری شاهد بهره‌برداری از 65 سالن سینما بوده‌ایم و تا پایان سال جاری 180 سالن دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اعلام کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا پایان سال 1402 تعداد سالن‌های حوزه هنری را به 400 مورد برسانیم.

دادمان توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، تقویت تولید محتوای سالم، شکل‌گیری تنوع‌پخش با ایجاد نمایش آثار جوانان، توجه به بسترهای پخش آثار تصویری و تمرکز بر مخاطب خانواده و کودک را ازجمله اهداف این طرح عنوان کرد.

بهره‌برداری همزمان از 9 سالن سینمایی جدید در کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز با بهره‌برداری از 9 سالن سینمایی در شهرهای سقز، سنندج و بیجار ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان به دو برابر میانگین کشوری افزایش یافته و تعداد سالن‌ها به 13 مورد رسیده است.

امین مرادی افزود: کردستان یک استان فرهنگی و هنرپرور بوده و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادهای ناب در این استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه همکاران ما در حوزه هنری با مجاهدت و تلاشی شبانه‌روزی این حماسه ماندگار را در عرصه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی خلق کرده‌اند و امروز دومین شهر استان نیز صاحب سالن سینمایی مدرن شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت کردستان است و در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مرادی افزود: امروز به‌صورت همزمان شاهد افتتاح سه سالن سینمایی با ظرفیت 469 صندلی در شهرستان سقز و همچنین 6 سالن سینمایی دیگر در شهرهای بیجار و سنندج هستیم.

مرادی اعلام کرد: عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی مهر سقز از اسفند 98 آغاز شد و طی 14 ماه کار جهادی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی افزود: آمادگی داریم در صورت مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی در دیگر شهرهای استان که فاقد سینما هستند پردیس‌های این‌چنینی را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: غفلت از کارهای فرهنگی نقطه ضعف حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده و متأسفانه حوزه فرهنگ حضوری کم‌رنگ دارد.

بهرام نصرالهی‌زاده افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز توسعه اجتماعی است و با تکمیل پروژه‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان توسعه اجتماعی را تضمین کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های فرهنگی و هنری در حال ساخت استان اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج، پلاتوهای تئاتر و ساختمان‌های آموزشی در حوزه هنر ازجمله این پروژه‌ها بوده و امیدواریم با رفع موانع شاهد بهره‌برداری از پلاتو تئاتر سقز تا پایان سال جاری باشیم.

شناسه خبر 44017