شناسه خبر:44075
1400/5/12 09:51:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری لرستان به لزوم رفع مشکلات کارخانه عظیم‌خودرو بروجرد تأکید کرد و گفت: تولید این کارخانه نباید متوقف شود.

محمد رزم صبح روز گذشته در حاشیه بازدید از کارخانه عظیم‌خودرو بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه عظیم‌خودرو ظرفیتی قابل توجه، مهم و اشتغال‌زا برای این شهرستان است.

وی به بازدید از بخش‌های خطوط جوش و بدنه، تست و رنگ این کارخانه اشاره کرد و افزود: با وجود برخی مشکلات موجود در این کارخانه، تولید آن نباید متوقف باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اموال، املاک و دارایی‌های کارخانه عظیم‌خودرو دو هزار و 500 میلیارد تومان ارزش دارد، عنوان کرد: این مجموعه 250 هکتاری توان به‌کارگیری و اشتغال 700 نفر را در شرایط ایده‌آل دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه 80 هزار دستگاه خودرو در کارخانه عظیم‌خودرو بروجرد، بیان کرد: موانع قضائی و حقوقی این مجموعه در استان نبوده و پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل و درنهایت رأی دادگاه نیز صادر و قطعی شده است.

رزم گفت: کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه رفع مشکلات عظیم‌خودرو درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه کارخانه عظیم‌خودرو هیچ دیونی ندارد و تسهیلاتی نیز دریافت نکرده است، تصریح کرد: رفع مشکلات این کارخانه باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری لرستان به لزوم جبران ضرر و زیان شکات خصوصی اشاره و از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مجدد کارخانه عظیم‌خودرو در راستای شعار حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای راه‌اندازی و احیای این‌گونه کارخانه‌ها استفاده شود.

شناسه خبر 44075