شناسه خبر:44076
1400/5/12 09:53:41
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خبر داد:

راه‌اندازی مجدد سامان‌کاشی پس از هفت سال تعطیلی

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مجدد سامان‌کاشی پس از هفت سال تعطیلی در این شهرستان خبر داد.

فاطمه مقصودی اظهار کرد: مجوز ماده 56 سد آبسرده پس از پیگیری یک‌ساله مستمر از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، گرفته شد.

وی ادامه داد: فراخوان رسانه‌ای این سد انجام شده و منتظریم که پای کار بیایند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی درخصوص راه‌آهن شهرستان بروجرد گفت: با پیگیری‌های مکرر ایستگاه قطار بروجرد را به یک خط ریلی واقعی تبدیل کردیم که به خط ریلی ملایر، همدان و کرمانشاه متصل می‌شود.

مقصودی بیان کرد: امسال نیز برای این خط ریلی در بودجه 1400 ردیف درنظر گرفته شده است.

وی درخصوص برخی واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان اظهار کرد: سامان‌کاشی بروجرد پس از هفت سال تعطیلی تبدیل به یک ساختمان و نما شده بود که کار آن را پیگیری کرده و هم‌اکنون درحال احیا است و پس از گرفتن نیرو، شروع به‌کار خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله حقوقی کارخانه عظیم خودرو تاحدودی حل شده و به دنبال حل مشکل آن از سوی سازمان صمت هستیم.

مقصودی با بیان اینکه معابر روستاهای شهرستان آسفالت شده است، افزود: شرایط مطلوبی برای ایجاد بستر اینترنت در روستاهای شهرستان مهیا شده و اهالی روستاهای بروجرد به اینترنت دسترسی پیدا کردند و آنتن‌دهی موبایل به این روستاها انجام شده و برای دسترسی بهتر نیز دکل‌هایی نصب شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر خانه محرومین در روستاهای شهرستان هستیم تا بازسازی شوند، گفت: علاوه‌بر فعالیت بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان، با پیگیری شخصی 100 روستای بی‌بضاعت را شناسایی کردیم و درحال ساخت آن‌ها هستیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین روستاییانی که نیازمند بازسازی منازل خود هستند، جهت گرفتن وام بی‌بهره به بانک معرفی شدند.

مقصودی با بیان اینکه به دنبال اشتغال ورزشکاران و قهرمانان ورزشی شهرستان هستیم که از طریق سازمان برنامه و بودجه استخدام آن‌ها انجام شد، اضافه کرد: برای بهتر کردن زیرساخت‌های ورزشی اقدام خوبی انجام دادیم، به‌طوری که جهت جلوگیری از تعطیلی کار سالن ولایت شهرستان بروجرد اعتبار 20 میلیارد تومانی گرفتیم.

وی گفت: برای وضعیت فاضلاب شهرستان بروجرد 11 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و ماده 56 آن در دستور کار است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تونل آبسرده که روشنایی ندارد و بهسازی راه آن را در دستور کار داریم که برای روشنایی این تونل به‌منظور جلوگیری از تصادفات بین دو تا سه میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

شناسه خبر 44076