شناسه خبر:44254
1400/5/17 09:25:01

سپهرغرب، گروه خبر: 6 پروژه عمرانی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با 26 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بیمارستان‌های حضرت معصومه (س) و شهدا روز شنبه با حضور آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در این مراسم اعتبار جذب‌شده برای انجام پروژه‌های عمرانی سال 1400 را 260 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امروز مفتخریم که با حضور آیت‌الله علما پروژه‌های بازسازی رادیولوژی، احداث آشپزخانه و تکمیل تجهیزات اکسیژن‌ساز در بیمارستان شهدا و همچنین توسعه و بازسازی بخش اطفال، تهیه چیلر بخش ماموگرافی و تکمیل تجهیزات اکسیژن‌ساز در بیمارستان حضرت معصومه (س) به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه نیز از برنامه‌های بزرگ‌تر و اخبار خوب برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان خبر داد و افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده در شهرستان هرسین سه هزار متر، کنگاور پنج هزار متر و در بیستون هم 6 هزار و 700 متر زمین رایگان گرفتیم و به‌زودی کلنگ احداث درمانگاه در این سه شهرستان با اعتبار حدود 100 میلیارد تومان به زمین می‌خورد.

«میثم حجتی‌پور» با اشاره به اینکه در سرپل‌ ذهاب زمین به ارزش پنج میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: به‌زودی عملیات اجرایی درمانگاه آغاز می‌شود و تا آن زمان یک ملک استیجاری به‌عنوان درمانگاه در این شهرستان به مردم خدمات می‌دهد. لازم به ذکر است با توجه به تردد مسافران، فعالیت درمانگاه شهرستان اسلام‌آبادغرب هم دوشیفته شد.

حجتی‌پور اوژانس بیمارستان شهدا را یکی از پروژه‌های مهم تأمین اجتماعی دانست و گفت: این اورژانس در دو طبقه و سه هزار و 300 متر زیربنا، بزرگ‌ترین اورژانس تأمین اجتماعی در کشور است که 45 میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته و به‌زودی اسناد مناقصه آن منتشر و عملیات اجرایی هم آغاز می‌شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای تجهیز بخش زایشگاه بیمارستان حضرت معصومه (س) هم هشت میلیارد تومان جذب شده است، اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه (س) هم با اعتبار 50 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

حجتی‌پور در پایان اشاره‌ای هم به خدمات معاونت درمان تأمین اجتماعی در مبارزه با کرونا کرد و گفت: تا به امروز دو هزار و 200 بیمار کرونایی در بیمارستان شهدا بستری شدند که برای 90 درصد از آن‌ها بهبودی حاصل شد و در این مدت 22 هزار سی‌تی‌اسکن از افراد مشکوک به کرونا انجام شد که نتیجه 9 هزار تست مثبت بود.

اکنون 768 هزار و 562 نفر در کرمانشاه زیر پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که حدود 39 درصد جمعیت دو میلیون نفری استان را شامل می‌شوند.

از مجموع افراد زیر پوشش اداره کل تأمین اجتماعی کرمانشاه 248 هزار و 553 نفر بیمه‌شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی زیر پوشش به حساب می‌آیند.

همچنین تعداد مستمری‌بگیران اصلی و تبعی اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه 121 هزار و 707 نفر است.

سازمان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه دو بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و دو مرکز بزرگ پلی‌کلینیک شماره یک و دو در شهر کرمانشاه و درمانگاه اسلام‌آباد غرب و بیستون دارد.

اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

شناسه خبر 44254