شناسه خبر:44255
1400/5/17 09:26:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: نخبگان جهاد دانشگاهی استان توانسته‌اند با تولید کربن فعال از قیر طبیعی مرحله نیمه‌صنعتی آن را در حد 200 تُن در سال به مرحله اجرا برسانند.

خلیل جلیلی روز گذشته با تبریک 16 مردادماه چهل‌ویکمین سالگرد تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال‌ جاری که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نام‌گذاری شده با عبور از موانع و باور توان ایرانی، این روز را گرامی می‌دارد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی از جاهایی است که برای آینده علمی کشور به آن امیدواریم؛ نهادی است که در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد و همین مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: ما در جهاد دانشگاهی با این روحیه جهادی و انقلابی توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف ازجمله پژوهش و فناوری، اقتصاد، دانش‌بنیان، فرهنگی، آموزشی، مهارتی، آموزش عالی و درمانی به نحو شایسته منشأ یک‌سری حرکت‌های علمی و فناورانه باشیم.

وی ادامه داد: در استان بر طرح‌های مسئله‌محور و کاربردی مبتنی بر ظرفیت و استعدادی که در استان داریم، متمرکز شدیم؛ به‌عنوان مثال 80 درصد از ذخایر قیر طبیعی در این استان موجود است که بیشتر به‌صورت خام‌فروشی بوده، فناوری در دستیابی به تولید کربن فعال برای نخستی‌بار در استان شکل گرفته که نخبگان جهاد دانشگاهی توانستند مرحله نیمه‌صنعتی را در حد 200 تُن در سال به مرحله اجرا برسانند، ان‌شا‌ءالله طی هفته‌های آینده به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در بحث درمان ناباروری پژوهشگران، محققان و کادر تخصصی درمان ناباروری برای همه مراجعان که از مشکل ناباروری رنج می‌برند چه در استان و چه استان‌های هم‌جوار توانسته‌اند در حد استانداردهای بین‌المللی خدمات تخصصی و فوق‌ تخصصی ارائه دهند.

وی کارهای پارک‌های علم و فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان را هم به‌عنوان یکی از محورهای سازمان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ها در هر بخشی که باشد، نگاهی به اشتغال دانش‌آموختگان و استفاده از این قشر فرهیخته دارد.

شناسه خبر 44255