شناسه خبر:44262
1400/5/17 09:42:38

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به پروژه زنجیره فولاد کردستان اشاره و بیان کرد: زنجیره فولاد کردستان به تمامی مردم کردستان تعلق دارد و مربوط به شهری مجزا نیست.

علیرضا زندیان در جلسه هم‌اندیشی با خبرنگاران ‌و فعالان فضای مجازی که در آمفی‌تئاتر مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی بیجار برگزار شد عنوان کرد: برای تقویت دستگاه‌های خدمات‌رسان لازم است مدیریت‌ها تغییر کند و ‌‌از نیروهای توانمندتر استفاده کرد.

وی افزود: مدیریت دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسان نیاز به تغییرات دارد و اعتماد به نیروهای زبده بومی زمینه‌ساز توسعه فعالیت در این دستگاه‌ها خواهد بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول مجلس، نظارت و قانونگذرای است و در این راستا مجلس یازدهم به دلیل اجرای ناقص قوانین و یا اعمال قوانین دست و‌پاگیر، نظارت را در اولویت قرار داده است.

زندیان ادامه داد: تاکنون قوانین وضع شده در مجلس، یا اجرا نشده و یا بد اجرا شده است که مجلس یازدهم بنا دارد بعد نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی و حسن اجرای قوانین را بیشتر کند.

وی گفت: دیار گروس با توجه به قدمت و پیشینه‌ای که دارد لایق بهترین‌ها است و باید برای رسیدن این دیار به حق واقعی‌اش که همان آبادانی و محرومیت‌زدایی است، تلاش کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به پیگیری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشاره و هدف این مهم را قطع دست دلالان عنوان کرد.

به گفته زندیان، از وظایف بی‌قید و شرط نمایندگان حضور در مناطق محروم به‌ویژه روستاها ‌و مناطق کمتر برخوردار است.

وی رسیدگی به مناطق محروم را اولویت کار خود دانست و گفت: در رابطه‌ با این اصل مهم در دوره‌ها و سنوات گذشته کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است که در این دوره به طور جد پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پروژه زنجیره فولاد کردستان اشاره و بیان کرد: زنجیره فولاد کردستان به تمامی مردم کردستان تعلق دارد و مربوط به شهری مجزا نیست.

زندیان با بیان اینکه محصول نهایی زنجیره فولاد ورق گرم و آهن اسفنجی است، گفت: ورق گرم در قروه و مجوز آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن با 158 مگاوات برق برای شهرستان بیجار به تصویب وزارت نیرو رسیده است.

وی تأمین برق را مشکل اصلی انجام این مهم عنوان کرد و گفت: این مشکل نیر از طریق استان زنجان تامین خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به مصوبه راه‌آهن کردستان از مسیر شهرستان بیجار با 10 میلیارد ریال ردیف بودجه اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار برای آغاز به کار این پروژه هیچ ارزشی ندارد.

زندیان با بیان اینکه در ماده 85؛ 190 میلیارد ریال برای راه‌آهن کردستان از مسیر بیجار در مراحل تصویب است.

شناسه خبر 44262