شناسه خبر:44374
1400/5/19 10:10:39

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام افزایش مبتلایان کرونا را نگران‌کننده دانست و گفت: 75 تخت جدید به‌منظور پاسخگویی به نیاز بیماران کرونایی به تجهیزات بیمارستانی استان افزوده شده است.

محمد نوذری در نشست ستاد کرونای استان خواستار رعایت پروتکل‌ها، اجرای دستورالعمل‌ها و زدن ماسک در اماکن عمومی شد و اظهار کرد: فرمانداران با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرستان ضمن کنترل و مدیریت بیماری کرونا، مقدمات اجرای واکسیناسیون را فراهم آورند.

وی با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی ستاد ملی کرونا در خصوص تفاوت معنادار افزایش مبتلایان و کاهش فوتی‌ها در استان ایلام افزود: تفاوت چشمگیر بین افزایش مبتلایان و کاهش فوتی‌ها نشان‌دهنده تلاش و پشتکار دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و دستگاه‌های مرتبط در مدیریت کرونا و از سویی نیز اهتمام مردم در پذیرش واکسیناسیون و افزایش روزانه تزریق واکسن است.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان بیان کرد: هم‌اکنون هفت شهرستان قرمز، دو نارنجی و سه شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند و مردم رعایت نکنند، وضعیت پیش‌رو بحرانی و وخیم خواهد شد.

نوذری با بیان اینکه باید تمام امکانات، تجهیزات و نیروهای ادارات در سطح استان در خدمت انجام واکسیناسیون قرار گیرد، یادآور شد: واکسیناسیون نقش مهمی در روند کاهشی و بهبود وضعیت بیماران کرونایی دارد، باید تلاش کنیم با انجام واکسیناسیون هم بار روانی جامعه را جمع کنیم و هم میزان مرگ و میر افراد درگیر را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران از دست رفته مهدوی‌فر، شهبازی، ولی‌بیگی و تلاش بی‌نظیری این عزیزان سفر کرده در مدیریت مبارزه با کرونا در استان تاکید کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خاصه کارگروه رسانه‌ای استان، نقش مهمی در تبیین، روشنگری، اقناع‌سازی و تولید محتوا در جامعه ایفا نمودند و همواره با تلاش پیگیر امورات هستند.

شناسه خبر 44374