شناسه خبر:44386
1400/5/19 10:49:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: نشان طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در بخش عکس مینیمال به «امین فیاضی» از عکاسان کانون عکاسان ملایر و انجمن سینمای جوانان این شهرستان تعلق گرفت.

«امید وفایی» اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان جهان و به‌منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی و توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر ادامه داد: با اعلام نتایج مشخص شد حسین ستوده، امین فیاضی، اکبر احمدی، میثم عبدلی، رها احمدی و الهام پارسایگانه از کانون عکاسان ملایر دارای آثار پذیرفته هستند که از بین این آثار، یک اثر از «امین فیاضی» در بخش مینیمال نامزد شد.

وفایی بیان کرد: درنهایت با برگزاری اختتامیه نشان طلای فیاپ بخش مینیمال به «امین فیاضی» رسید.

وی گفت: عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA به‌نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر یادآور شد: کلوپ عکس فوکوس، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» بوده و نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، فیاپ است.

وفایی بیان کرد: کانون عکاسان ملایر تا به امروز با عضوگیری و آموزش بیش از 250 نفر از علاقه‌مندان به عکاسی، توانسته عکاسان خوبی را در رشته‌های مختلف عکاسی به جامعه عکاسی کشور معرفی کند.

وی افزود: این کانون با برگزاری تورها و کلاس‌های مختلف و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف سهم بسزایی در ارتقای دانش عکاسی در استان همدان و غرب کشور ایفا کرده است.

کانون عکاسان ملایر فعالیت خود را از سال 1396 به‌صورت رسمی آغاز کرد.

شناسه خبر 44386