شناسه خبر:44486
1400/5/23 10:08:48

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام گفت: با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استان ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان از 143 گیگابیت به 280 گیگابیت بر ثانیه در سال جاری افزایش یافت.

رضا حسن‌بیگی اظهار کرد: ظرفیت شبکه دیتای استان 143 گیگابیت برثانیه بود که در تیرماه سال جاری به 280 گیگابیت برثانیه افزایش یافته که تقریباً ظرفیت دو برابر گردیده است.

وی افزود: حدود یک پنجم از ظرفیت موجود (معادل50 گیگابیت برثانیه ) به شهرستان مهران در راستای سرویس‌دهی مطلوب اپراتورها وشرکت‌های مخابراتی به زائران در ایام اربعین حسینی(ع) فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام بیان کرد: پایداری شبکه ارتباطی به‌ویژه در ایام خاص کرونایی بیشتر خدمات مردم ازجمله کسب وکارها، آموزش مدارس و دانشگاهی و ارتباطات رسانه‌ای و.... که بربستر فضای مجازی وشبکه زیرساخت ارتباطی صورت می‌پذیرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که توسط شرکت زیرساخت به‌درستی مدیریت گردید.

حسن‌بیگی یادآور شد: شیوع کرونا اتفاق غیرمنتظره‌ای بود که با توجه به نیاز ضروری مردم به استفاده ازفضای مجازی توسعه آنی شبکه راتحت تأثیر قرار داد که با مدیریت هوشمندانه و جهادی در کمتر از دو ماه ظرفیت کلی شبکه درسطح کشور به دو و نیم برابرظرفیت افزایش یافت.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل گفت: پروژه سیگنال‌رسانی زمینی به صدا و سیما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به خدمات مبتنی بر ماهواره‌های خارجی در ابتدای دولت یازدهم در برنامه اجرایی قرار گرفت که این پروژه در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام تأکید کرد: در اجرای این پروژه 13 ایستگاه زمینی سیگنال‌رسانی باهزینه‌ای معادل 130 میلیارد ریال در سراسر استان جهت پوشش کل استان اجرا و جهت بهره‌برداری در اختیار صدا و سیما قرارگرفت.

حسن‌بیگی ادامه داد: در طول سه سال گذشته 440 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان تحت عنوان پروژه نور دو توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیرهای شش‌گانه (ایلام، ایوان- ایلام، مهران،-ران بازارچه مرزی، مهران - دهلران، دهلران - دشت عباس و ایلام _ بدره با چهار برابر ظرفیت شبکه قبلی اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این شبکه ضمن توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی استان دسترسی مشترکین به شبکه ملی اطلاعات نیز فراهم میگردد.

به گفته وی شبکه انتقال ارتباطی استان با داخل کشور و بین‌الملل هم‌اکنون به سه ترابیت افزایش یافته است.

شناسه خبر 44486