شناسه خبر:44499
1400/5/23 10:35:08

امام جمعه همدان گفت: مصلی‌ها و تمام امکانات که در اختیار نماز جمعه وجود دارد و حتی حوزه‌های علمیه برای واکسیناسیون در اختیار مسؤولان و کادر درمان قرار دارد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کرونا مسأله اول کشور است اظهار کرد: باید در حوزه خرید واکسن از خارج و تولید در داخل سرعت عمل بیشتری به خرج داده شود.

وی با بیان اینکه به جای فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران باید اقدام عاجل انجام شود تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم گفت: امروز وضعیت بسیار سختی را شاهد هستیم و از دست دادن یک نفر هم رنج‌آور است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت موجود رهبر معظم انقلاب خواهان برنامه جامعی در این زمینه شدند افزود: البته مردم هم باید مراقبت کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محافظ جان خود و عزیزانشان باشند چراکه حفظ جان انسان‌ها از واجبات دینی است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر جهان مردم درگیر این بیماری هستند ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده نیز از این بلا مصون نیستند و امکان ابتلا همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری، آلام اجتماعی را کمتر می‌کند و در تقویت روحیه اجتماعی تأثیرگذار است اما باید بر اساس رعایت پروتکل‌ها باشد خاطرنشان کرد: مراسم‌ عزاداری در فضای باز و در مکان‌هایی که سقف نداشته باشد برگزار و حداکثر تا ساعت 11 تمام شود.

وی با بیان اینکه عزاداری به نحوی برگزار شود که بهانه ای برای تخریب به دشمن داده نشود چراکه آنها چشم دیدن این برنامه‌ها را ندارد، در این میان متولیان امر هم باید با سعه صدر نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها نظارت کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کادر درمان در شرایط سختی قرار دارند که باید شرایط آنها را نیز درک کرد گفت: مراسم دینی ـ عبادی نماز جمعه هم اگر برگزار می‌شود به خاطر تصمیم ملی است، هر تصمیمی که برای نماز جمعه و هیأت‌های مذهبی گرفته شود ما تابع خواهیم بود و اجرا خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: مصلی‌ها و تمام امکانات که در اختیار نماز جمعه وجود دارد و حتی حوزه‌های عملیه برای واکسیناسیون در اختیار مسؤولان و کادر درمان قرار دارد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، سکوت در برابر ناهنجاری و تخلف‌های اجتماعی را زمینه‌سازی سوق جامعه به سمت تباهی عنوان کرد و ادامه داد: امروز ناهنجاری‌های فراوانی داریم و هر کس در خانواده، مساجد، ادارات و... فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را پیش ببرد تا شاهد کاهش آنها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویر اخیری که در سفارت روسیه منتشر شده است گفت: سفارتخانه انگلیس و روسیه باید رسما از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم تأکید کرد: دولت، کابینه خود را معرفی کرده و مجلس هم باید به سرعت وارد عرصه شود و افراد کارآمد را فارغ از نگاه سیاسی و جناحی، بررسی کند.

گفتنی است به مناسبت هفته خبرنگار در حاشیه مراسم اقامه نمازجمعه از خانواده شهید احسان الله تقی پور به عنوان یکی از شهدای حوزه رسانه و خانواده مرحوم کاشی از فعالان رسانه‌ای استان که بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت، تجلیل شد.

شناسه خبر 44499