شناسه خبر:44539
1400/5/24 12:13:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان از پیشرفت 65 درصدی طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج و رفع دغدغه آب شرب مردم این شهر تا بهار 1401 خبر داد.

محسن فتحی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم سنندج، رفع طعم و بوی آب شرب این شهر است و برای رفع این دغدغه، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب این شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون 65 درصد پیشرفت دارد و قرار است بهار 1401 عملیات اجرایی آن تمام شود و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و امیدواریم قرارگاه خاتم و شرکت پیمانکار این پروژه در کمتر از یک سال بتوانند این مهم را عملیاتی کنند.

فتحی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث آب شرب سنندج، هدررفت 40 درصدی در بخش توزیع است که این مهم به فرسوده بودن شبکه توزیع برمی‌گردد و باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح شبکه توزیع آب شرب و جلوگیری از هدررفت آن در شهر سنندج نیاز به اعتبار ویژه‌ای است و مجمع نمایندگان استان در این خصوص تلاش خواهد کرد.

 

شناسه خبر 44539