شناسه خبر:44552
1400/5/24 12:49:34
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد؛

80 تیم بازرسی هئیت‌های مذهبی، ناظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن بیان آنکه از روز اول محرم بالغ بر 80 تیم بازرسی جهت نظارت بر مراسم‌ها آغاز به‌کار کرده است، گفت:در این تیم بازرسی سعی کردیم که از ظرفیت‌های شورای هئیت‌های مذهبی،کانون مداحان ودیگر شوراهای مذهبی با مشارکت تیم بهداشت و درمان استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری ضمن بیان آنکه امسال با توجه به تجربه سال گذشته از ابتدای ماه ذی‌الحجه ستاد عملیات محرم وصفر در استان همدان تشکیل شد،تصریح کرد: در این ستاد به‌صورت ملی تشریح برنامه‌ها بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از طریق وبینار با حضور ریاست سازمان تبلیغات حجت‌الاسلام قمی ویژه اقشار مرتبط جلسه برگزار شد.

وی ضمن بیان اینکه در این ستاد کمیته‌های مختلفی همچون تبلیغات محیطی، اطلاع‌رسانی، اعزام، مبلغان، هیئت مذهبی، مراسمات،کودک ونوجوان و بانوان فعالیت می‌کنند، گفت: آخرین جلسه ستاد عملیات محرم با حضور مدیران و نمایندگان ایشان بالغ بر 23 دستگاه اجرائی، نظامی، انتظامی، مرکز بهداشت و نماینده وزارت کشور برگزار شد.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه ستاد عملیات محرم و صفر در همه شهرستان‌های همدان فعال بوده‌است اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 50 جلسه با موضوعات مختلف در راستای فعالیت این ستاد تشکیل شده است.

وی ضمن بیان آنکه یکی از مهمترین موضوعات که در این جلسات به آن پرداختیم نحوه برگزاری جلسات با رعایت شیوه نامه‌هایی کرونایی بود،تصریح کرد:در این راستا تصمیم گرفتیم که با توجه به شرایط بیماری در سال 1400 هیئت‌های مذهبی را به صورت منطقه‌ای و کوچک‌تر تقسیم کرده و جلسات توجیهی را تشکیل دادیم.

حجت السلام نظیری ضمن بیان اینکه تبین گفتمان محتوایی یکی از اقدامات این سازمان در محرم سال 1400 است،تصریح کرد: گفتمان محتوایی سال 1400 در خصوص ایفای نقش مردم در حرکت‌های اجتماعی با عنوان مسئولیت اجتماعی بود.

وی افزود: این گفتمان در سطح مبلغین مطرح و آن‌ها در این خصوص با یکدیگر به مباحثه پرداختند وکارشناسی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن بیان اینکه از روز اول محرم بالغ بر 80 تیم بازرسی جهت نظازت بر مراسم‌ها آغاز بکار کرده است،عنوان کرد:در این تیم بازرسی سعی کردیم که از ظرفیت‌های شورای هئیت‌های مذهبی،کانون مداحان ودیگر شوراهای مذهبی با مشارکت تیم بهداشت و درمان استفاده کنیم.

حجت‌السلام نظیری در ادامه با اشاره به بازدیدهای متعددی از هیئت‌های مذهبی در 5 شب اول محرم صورت گرفت،تصریح کرد: در هئیت‌های بازرسی نماینده مرکز بهداشت حضور دارد ضمن تکریم مجریان برگزاری مراسم اگر موردی باشد که مغایر با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا باشد به‌صورت لسانی تذکر داده می‌شود.

وی بیان کرد:اگر هئیتی مجددا دستورالعمل‌های کرونایی را جدی نگیرد. به اداره کل دعوت می‌شوند و در صورت تکرار به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

*رعایت حداکثری پروتکل‌های کرونایی،توسط هئیت مذهبی همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند گزارش‌های خود را از عملکرد هئیت به سامانه 1004615 با ارسال 1 اعلام کنند،گفت:هم‌استانی‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های 09903626680و34235710 تماس بگیرند و گزارش‌های خود را اعلام کنند.

حجت‌السلام نظیری ضمن بیان اینکه هئیت‌های مذهبی به صورت کامل پروتکل‌های کرونایی را رعایت می‌کنند،تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در هئیت‌های همدان هیچ مورد عدم رعایت پروتکل‌ها به صورت گسترده مشاهده نشده است.

وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت کامل شیوه‌نامه بهداشتی در هئیت‌های مذهبی، خاطر نشان کرد:در این راستا در استان همدان تا کنون 1700 بازرسی از هئیت‌های مذهبی انجام شده است و این سرکشی‌ها تا 15 محرم ادامه خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: از عموم مردم استان خواهشمندیم جهت سلامتی جامعه رعایت تمامی اصول بهداشتی در اولویت قرار دهند.

شناسه خبر 44552