شناسه خبر:44553
1400/5/24 13:04:43

سپهرغرب، گروه خانواده: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اهمیت حضور و نقش مهم بانوان در خانواده‌ها تصریح کرد: در واقع ریاست باطنی و حقیقی در خانه با زنان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر لزوم آماده‌سازی دختران نوجوان و جوان جامعه برای ایفای نقش در خانواده‌ها گفت: باید به دانش‌آموزان روش زندگی و روش بندگی را آموخت؛ سطح فکر و سطح توجه به یک‌سری از مسائل مثل حیا در مدارس نگران‌کننده است و این انتظار مهم دختران فهیم و انقلابی کشور از آموزش‌ و پرورش در مدارس است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه دختران می‌توانند در تحکیم خانواده نقش‌آفرینی دقیقی داشته باشند چرا که کانون عواطف و احساسات است و تأثیر بسزایی در شورانگیزی خانواده دارند عنوان کرد: اما متأسفانه امروز تصاویر راجع به نقش همسری، مادری و غیره (در جامعه) به‌شدت مخدوش است و دشمن در این اواخر در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر در حال ساخت و پردازش تصویری مخدوش از این نقش‌هاست.

حاج‌علی‌‌اکبری با تأکید بر لزوم افزایش شفافیت‌ در فضای مجازی در راستای حفاظت و حراست از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های زیاد این فضا تصریح کرد: امروز خواسته یا ناخواسته بخش زیادی از نسل جوان جامعه وارد فضای مجازی شده‌اند و به‌‌نوعی آن‌ها را درگیر خود کرده است بنابراین باید به‌گونه‌ای فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود و در این راه، عمل به پیشنهادهای متخصصان امر در این رابطه بسیار ضروری است.

وی بر ضرورت تقویت و احیای حیا در جوامع تأکید کرد و با اشاره به لزوم بازخوانی اهمیت نقش همسری، مادری و غیره ویژه دختران جامعه عنوان کرد: این موارد حتی باید در سطوح ملی و بین‌المللی تعریف شوند. باید عنصر حیا و عفت که دختران و پسران در آن دخیل هستند، احیا شود و سهم دختران در این زمینه بیشتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه حیازدایی و عفت‌زدایی از حربه‌های شیطانی دشمنان برای نسل جوان کشور است که بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است گفت: جامعه‌ای بدون خانواده به سعادت نمی‌رسد و خوشبخت نخواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره وضعیت سست غرب در حوزه خانواده‌ها و متلاشی شدن خانواده‌ها و ارزش‌های آن در جامعه گفت: به‌فرموده امام خامنه‌ای، گناه کبیره غرب متلاشی کردن خانواده است؛ یکی از همان غربی‌ها کتابی به‌نام جنگ علیه خانواده نوشته است که حاصل این گناه، بدبختی‌های زیادی را برای انسان و بشر به‌دنبال دارد. امروز به همین دلیل که ارزش‌ها در جامعه غرب فراموش‌ شده است؛ احساس خوشبختی وجود ندارد و درواقع غربی‌ها با کاهش منزلت زن و کاهش جایگاه دختر، پرچم مبارزه با خانواده را دست گرفتند.

متأسفانه در جامعه کنونی هم تأثیر بزرگان کاسته شده و هم تعهدات اعضای خانواده نسبت به همدیگر کاهش‌ یافته است و هم اینکه روحیه صبر و توکل و رضایتمندی کم شده که همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده و بنیان خانواده را متزلزل کرده است.

شناسه خبر 44553