شناسه خبر:44718
1400/5/31 09:51:16
فرمانده سپاه کردستان خطاب به اعضای شورای اسلامی سنندج:

هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشید

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه کردستان با اشاره به فرمایش امام علی (ع) خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر سنندج گفت: نام نیک تنها چیزی است که در دنیا باقی خواهد ماند و صندلی ریاست تنها چیزی است که با کسی تا آخر نمانده است پس بهتر این است تا جایی که می‌توانید هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشید.

سردار سیدصادق حسینی در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار منتخب سنندج با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: ان‌شاالله که بنای جدید و پارلمان محلی که با حضور شما شکل گرفته است میمون و مبارک باشد و آرزوی موفقیت و سرافرازی برای اعضای شورای شهر و شهردار منتخب استان خواهیم داشت و امیدواریم آنچه را که می‌کارید در پایان چهار سال با سرفرازی درو کنید.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) افزود: نام نیک تنها چیزی است که در دنیا باقی خواهد ماند و صندلی ریاست تنها چیزی است که با کسی تا آخر نمانده است پس بهتر این است تا جایی که می‌توانید هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشید.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با یادآوری و تذکر چند نکته در مورد مشکلات استان گفت: حمل و نقل، ترافیک و پارکینگ طبقاتی یکی از مشکلات استان است که امیدواریم با داشتن برنامه درست و اجرایی امروز که شروع به کار کرده‌اید چهار سال آینده نتیجه آن را جهت خدمت و آسایش مردم برداشت کنید.

سردار حسینی افزود: مبارزه با هرگونه رانت‌خواری و فسادستیزی از اولویت‌های مسئولین در شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر باشد چرا که مسئولان باید متوجه باشند که در گام دوم انقلاب چشم مردم به آن‌ها برای حل مشکلات است و جای هیچ‌گونه توجیهی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تمام وعده‌های انتخاباتی باید اجرایی شود تا مردم بتوانند به مسئولین اعتماد کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین اظهار کرد: استفاده از تفرجگاه حق مردم است چراکه این استان دارای پتانسیل بسیار بالای در این حوزه است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه چرا باید همیشه فروشگاه‌ها در مرکز شهر قرار بگیرد افزود: فضاسازی شهری هم در فضای فرهنگی و هم تابلوهای تبلیغاتی در مناسبت‌ها باید مد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم در این مورد به مردم کمک کرده باشیم تا در شرایط خاص از بسیاری از شلوغی‌ها و معضلات جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: تبلیغات محیطی باید همراه با تبلیغات محیطی اسلامی باشد که در این امر کوتاهی شده است چرا که حقیقتاَ در بسیاری از شهر‌های ما و بسیاری از مناطق شهری خالی از تبلیغات محیطی اسلامی است.

وی گفت: بسیاری از مسوولین از مشکلات و عدم امکانات رفاهی در حاشیه‌ای شهر کاملا بی‌خبر هستند و این بدین معناست که در این حوزه کوتاهی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: شهرداری و اعضای شورای شهر باید با تجدیدنظر در مورد مبلمان شهری و داشتن برنامه‌ای مدون برای نظارت بر ساخت و سازها و هزینه‌های شهری، جلوه‌ای زیبا به شهروندان هدیه دهند.

حسینی در پایان عنوان کرد: حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات اصلی این استان است و این در حالی است که مردمان حاشیه‌نشین در انتخابات بیشترین حضور را به عمل آورده‌اند پس جا دارد مسئولین جهت رفع مشکلات آنان به جد تلاش کنند.

بسیجی‌وار به مردم خدمت خواهیم کرد

شهردار منتخب سنندج هم در ادامه با تسلیت به مناسبت حریت، آزادگی، شجاعت و شهادت سید و سالار شهدا حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: نوبت آن رسیده است که دیگر از شعار و تعارفات مدیریتی خارج شویم و در میدان عمل مانند سردار شهید قاسم سلیمانی در جهت خدمت به این مردم گام برداریم و امنیت اجتماعی را برای همه به ارمغان بیاوریم.

سیدانور رشیدی با اشاره به مشکلات مردم استان در حاشیه‌های شهر و اجرای برنامه‌های خود به‌عنوان شهردار منتخب، افزود: امیدواریم تا 22 بهمن بتوانیم با انجام اقدامات لازم تا حد ممکن بسیاری از مشکلات مردم در این مناطق را با ارزش افزوده در مناطق بالا ببریم.

وی با اشاره به مغفول ماندن نایسر به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ حاشیه‌نشین در استان گفت: باید در این منطقه فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌های ورزشی با کمک اداره ورزش و جوانان و پارک‌های متفاوت به معنای واقعی پارک یعنی برخوردار بودن از تمام امکانات را در جهت رفع نیازمندی‌های مردم ایجاد کنیم.

شهردار منتخب سنندج در ادامه بیان کرد: ما بسیجی‌وار حرکت و تلاش خود را در حوزه کاری خود آغاز می‌کنیم و امیدواریم هر کجا که به کمک شما نیازمند بود با دستگیری ما را در این راه همراهی بفرمایید.

رشیدی افزود: ساخت دو پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی و رسیدگی به معضل ترافیک در نقطه‌های کور و بحث بازیافت زباله از برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم که این امر می‌تواند در جذب جوانان بیکار اقدام و گام مهمی باشد.

  شهردار منتخب تحمیلی نیست

در ادامه رئیس شورای شهر سنندج اظهار کرد: به محض اینکه نتایج دور ششم اعلام شد با هم‌فکری و تشکیل جلسات متعدد به‌صورت غیررسمی شروع به کار کرد که یکی از دستورات شروع به کار انتخاب سرپرست شهرداری بود که با انتخابات آرا صورت گرفت.

فرزاد زارعی با اشاره به بازتاب اخبار در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهردار یک‌شبه انتخاب شده است افزود: در انتخاب شهردار هیچ‌گونه عواملی مبنی بر تحمیل شدن شخصیتی وجود نداشت و ما بر حسب وظیفه و توانایی‌های سنجیده شده بین 18 نفر شخص مورد نظر توسط اعضای شورا انتخاب شد.

وی با درخواست از فرمانده سپاه بیت‌المقدس برای همکاری هرچه بیشتر در امر آبادانی سنندج گفت: با این هدف که تلاش ما خدمت‌رسانی مخصوصاً در حاشیه شهر است خواهشمند است سپاه در این امر ما را با داشتن ظرفیت بیشتر یاری رساند.

وی عنوان کرد: در این چهار سال تمامی جلسات شورا با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد تا دیگر جای هیچ‌گونه شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

شناسه خبر 44718