شناسه خبر:44773
1400/6/1 10:24:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: بیمارستان 128 تختخوابی در دو مرحله و با اعتبارات داخلی سپاه و توسط قرارگاه خاتم احداث می‌شود که کلنگ‌زنی آن هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

سردار جمال شاکرمی گفت: مرکز واکسیناسیون مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان شهر ایلام با ظرفیت پذیرش هزار نفر در روز با حضور مداوم 6 تیم تزریقات خانم و آقا از صبح تا عصر متقاضیان دریافت واکسن را پذیرش می‌کنند.

وی افزود: درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی واقع در میدان و زیرگذر شهید کشوری و مرکز قرنطینه و واکسیناسیون مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی روزانه بین 200 تا 250 نفر بیمار کرونایی را که نیاز به بستری موقت دارند، پذیرش می‌کند.

سردار شاکرمی ادامه داد: سالن ورزشی شهید غیوری‌زاده شهر ایلام متعلق به سپاه نیز به درخواست دانشگاه علوم پزشکی در حال تجهیز امکانات بوده و در صورت نیاز سپاه آماده همکاری با دانشگاه در این مرکز جدید برای تأمین نیرو و امکانات است.

وی از دریافت مجوز احداث بیمارستان 128 تخت‌خوابی سپاه در استان خبر داد و افزود: این مرکز درمانی در دو مرحله و با اعتبارات داخلی سپاه و توسط قرارگاه خاتم احداث می‌شود و برآورد کلی ساخت این بیمارستان 400 میلیارد تومان است که کلنگ‌زنی آن هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سپاه در تمام نقاط مختلف استان مراکز قرنطینه و واکسیناسیون دایر کرده و در مرز مهران نیز با توجه به احتمال برپایی کنگره اربعین مرکز مجهز قرنطینه در نظر گرفته شده که البته باید در صورت برگزاری راهپیمایی اربعین، علاوه بر امکانات کنونی، باید ظرفیت‌های بیشتری در استان به‌ویژه مرز مهران ایجاد شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: طرح شهید سلیمانی در مناطق مختلف استان ایلام با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات کماکان در حال پیگیری و اجراست و روستاهای کم جمعیت و دورافتاده مستقر در نقاط صعب‌العبور و عشایر نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

شناسه خبر 44773