شناسه خبر:44824
1400/6/2 09:53:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: یکی از سالن‌های ورزشی شهرستان به 20 تخت با چادرهای تفکیک‌شده تجهیز شده که فعلاً نیازی به استفاده از این بخش نداریم.

سعید حمزه‌ای روز گذشته در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک روز پزشک درخصوص وضعیت بیماری کرونا در شهرستان هرسین اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت رنگ‌بندی در این شهرستان قرمز است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان و بستری هرروز طی دو هفته گذشته درحال افزایش بوده است، به‌طوری که هم‌اکنون حدود 62 نفر با علائم کرونا در بیمارستان بستری داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: با توجه به آهنگ افزایش تعداد بیماران با همکاری فرمانداری، سپاه، آموزش‌وپرورش، تربیت بدنی و هلال‌احمر یکی از سالن‌های ورزشی را به‌عنوان بخش جایگزین تجهیز کرده‌ایم تا بیمارانی را که ازلحاظ درمانی وضعیت بهتری دارند و تقریباً شرایط حاد را گذرانده‌اند، اگر نیاز شد در این مکان بستری کرده و تحت نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: این بخش موقتاً به 20 تخت با چادرهای تفکیک‌شده و در هر چادر دو تخت با اکسیژن و تجهیزات لازم مجهز شده که فعلاً نیازی به استفاده از این بخش نداریم.

حمزه‌ای با بیان اینکه بحث واکسیناسیون در شهرستان به‌خوبی درحال انجام است، گفت: تاکنون جمعیتی حدود 27 هزار نفر واکسینه‌ شده‌اند که هفت هزار و 500 دوز مربوط به نوبت دوم است.

وی اضافه کرد: از امروز واکسینه کردن جمعیت 35 به بالا را انجام می‌دهیم که در راستای پیش‌بینی جلوگیری از ازدحام، سپاه مرکزی را تجهیز کرده که کارهای اولیه آن انجام شده است و در سامانه سیب و وزارت بهداشت اطلاعات آن ثبت شده تا درصورت نیاز برای واکسیناسیون از این ظرفیت استفاده کنیم.

حمزه‌ای در پایان از مردم خواست همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی‌های خانوادگی حتی‌الامکان پرهیز کنند تا موفق به قطع زنجیره انتقال اوج شیوع پنجم شویم.

شناسه خبر 44824