شناسه خبر:44828
1400/6/2 10:01:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی هفته گذشته یک‌هزار و 750 مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحدهای صنفی و تجاری توسط بازرسین بهداشت محیط سنندج انجام شده است.

آرزو فلاحی اظهار کرد: با توجه به موج پنجم بیماری کرونا، تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف به شکل محسوسی افزایش یافت.

وی بیان کرد: با شروع موج پنجم بیماری کرونا و قرار گرفتن سنندج در وضعیت قرمز، به طبع محدودیت‌ها و اقدامات خاص، بازدید از اماکن و اصناف مختلف شدت یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته 19 اکیپ مشترک ستادی از 692 مرکز، صنف و واحدهای تجاری بازدید نموده و همچنین بازرسین این مرکز در سطوح محیطی 648 واحد صنفی مختلف را مورد بازرسی و بازدید قرار داده اند.

فلاحی همچنین به افزایش بازدید از مراکز عرضه غذای آماده، گروه رستوران، بستنی فروشی و کافی‌شاپ‌ها اشاره نمود و گفت: در طی همین هفته 345 مورد بازدید از اماکن یاد شده به جهت حساسیت این مراکز و عرضه غذای آماده و مواد خوراکی به‌صورت بیرون‌بر به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در طی این بازدیدها 664 کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توسط بازرسین این مرکز کشف و ضبط شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: حاصل این بازدیدها صدور 46 مورد اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به اماکن خاطی بوده که می‌بایست در کمترین زمان ممکن نواقص موجود را مرتفع نمایند.

  پلمپ 172 واحد متخلف در سنندج

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت کشوری در خصوص تعطیلی مشاغل غیر ضرور در هفته گذشته صادر شد گریزی زد و گفت: در این بازدیدها که به‌صورت مشترک با ارگان‌های ذی‌ربط همانند شهرداری، اداره نظارت بر اماکن، نیروی انتظامی اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف به انجام رسید، 172 واحد صنفی غیر ضرور که مشغول فعالیت بودند پلمپ شدند.

وی در زمینه پیگیری مطالبات مردمی یادآور شد: در مدت زمات یادشده تاکنون 6 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 از صنوف مورد پیگیری قرار گرفت و همچنین 41 مورد اخطاریه‌های صادر شده به اصناف نیز جهت حصول نتیجه پیگیری شد.

این مقام مسئول در زمینه نظارت بر سلامت نان تصریح کرد: طی همین مدت 6 مورد نان خبازی‌ها نیز جهت تعیین میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه‌برداری قرار گرفت.

فلاحی در خصوص اقدامات کنترلی بر بهبود کیفیت آب شرب اذعان کرد: در هفته گذشته 45 مورد نمونه‌بردای از آب مناطق شهری وروستایی و 378 مورد تست کلر‌سنجی در خصوص تأیید سلامت آب شبکه لوله‌کشی توسط بازرسان این مرکز به انجام رسیده است.

وی نظارت بر برگزاری مجالس و مراسم سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسین در حسینیه سنندج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت‌های بازرسان این مرکز بر شمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: در هفته گذشته یک هزار و 750 مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحدهای صنفی و تجاری توسط بازرسان بهداشت محیط سنندج به انجام رسیده است.

فلاحی اظهار دکرد: در هفته گذشته یک‌هزار و 178 مورد نمونه‌گیری از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در سطح شهرسنندج به عمل آمده است.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم به جهت رعایت هرچه بیشتر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا گفت: عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعدادی از شهروندان موجب شیوع بیشتر این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها شده است.

شناسه خبر 44828