شناسه خبر:44830
1400/6/2 10:05:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 112 طرح گازرسانی با 107 میلیارد تومان در هفته دولت در استان خبر داد.

احمد فعله‌گری اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش سازمان‌ها و ادارات دولتی است.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری 86 طرح و پروژه گازرسانی در کردستان افتتاح می‌شود که شامل افتتاح 23 پروژه گازرسانی روستایی و 63 واحد صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: با گازرسانی به 23 روستای استان کردستان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان به یک هزار و 425 روستا افزایش می‌یابد.

فعله‌گری با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستا، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، این شرکت اهتمام دارد که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان را تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گازرسانی متصل نماید.

وی با اشاره به اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستایی به بیش از 96 و نیم درصد رسیده است، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها بیش از 680 خانوار به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: برای اتمام 23 روستای گازدار شده اعتباری بر 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای قابل بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان بیجار 11 روستا، شهرستان سقز هفت روستا، شهرستان سنندج یک روستا، شهرستان قروه یک روستا و شهرستان دیواندره سه روستا است.

وی در ادامه گفت: در بخش صنعتی نیز تعداد 63 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند که بالغ بر 178 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه گازرسانی را این‌گونه تشریح کرد: شروع عملیات اجرایی به 17 پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به 6 واحد صنعتی و مقاوم‌سازی سه واحد ساختمانی با اعتبار 670 میلیارد ریال ازجمله برنامه‌‌های گرامیداشت هفته دولت سال جاری است.

فعله‌گری در پایان سخنانش بیان کرد: پروژه‌های گازرسانی قابل افتتاح و بهره‌برداری و نیز کلنگ‌زنی این شرکت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 112 طرح و پروژه با اعتبار 107 میلیارد تومان در دو حوزه گازرسانی به روستاها و گازرسانی به واحدهای صنعتی و مقاوم سازی سه پروژه ساختمانی را در برمی‌گیرد.

شناسه خبر 44830