شناسه خبر:44887
1400/6/3 10:16:39

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش 50 درصدی تردد در محورهای برون‌شهری استان نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: تردد به محدوده ورودی شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی برای مردم بومی استان ممنوع است.

محمد حیدری روز گذشته اظهار کرد: طرح اعمال محدودیت‌ها براساس مصوبات ستاد ملی کرونا با درنظر گرفتن وضعیت بحرانی که اکثر شهرهای کشور دارند، از 24 مردادماه شروع و تا جمعه، پنجم شهریورماه ادامه دارد.

وی از کاهش 50 درصدی تردد در محورهای برون‌شهری استان نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: این کاهش طی 9 روز سپری‌شده از اجرای این طرح بیانگر آن است که خود مردم با درنظر گرفتن وضعیت بیماری همراهی لازم را با پلیس در سطح محورهای مواصلاتی استان دارند.

به گفته رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در مدت مذکور بیش از هفت هزار دستگاه خودرو با پلاک غیر بومی در مبادی ورودی استان برگشت داده شده است.

وی در توضیح اعمال محدودیت‌ها گفت: بحث ممنوعیت تردد بین استانی درخصوص پلاک‌های غیر بومی تا روز جمعه ادامه دارد، تردد آن‌ها در سطح محورهای استان کاملاً ممنوع است و عودت داده می‌شوند.

حیدری ادامه داد: دیگری بحث محدودیت‌ها درخصوص ترددهای بین شهری استان است، به‌طوری که تردد به محدوده ورودی شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی برای مردم بومی استان هم ممنوع بوده، ولی تردد بین جاده‌ای آزاد است.

وی در ادامه مخدوش کردن پلاک‌ها را مطابق ماده 720 قانون مجازات اسلامی شامل مجازات‌ قانونی دانست و گفت: خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل و راننده به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

شناسه خبر 44887