شناسه خبر:44893
1400/6/3 10:42:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: 535 میلیارد ریال اعتبار در قالب 29 پروژه بازآفرینی شهری شامل 25پروژه اجرایی و چهار پروژه مطالعاتی در شهر سنندج تعریف شده است.

عرفان مرادی با اشاره به جدیت این اداره کل در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به‌ویژه سنندج گفت: 535 میلیارد ریال اعتبار در قالب 29 پروژه بازآفرینی شهری شامل 25پروژه اجرایی و چهار پروژه مطالعاتی در شهر سنندج تعریف شده است.

وی تصریح کرد: هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است و به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه‌های راه و مسکن، ارتقای کیفیت شهری را نیز در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: در همین راستا با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبودهای محلات کم‌برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت‌های ناکارآمد اقدام نموده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام می‌دهد.

عرفانی با اشاره به اینکه از مجموع 29 پروژه باز آفرینی در سنندج 12 پروژه به بهره‌برداری رسیده و تحویل دستگاه بهره‌بردار شده است، گفت: احداث منبع دو هزار مترمکعبی آب (تحویل دستگاه بهره‌بردارشده)، تکمیل و تحویل مدرسه 6 کلاسه و احداث مدرسه 9 کلاسه با 65 درصد پیشرفت، احداث و بهسازی سه معبر گاز-حاج فیضه و دکل با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار و 75 درصد پیشرفت، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی (مرکز محله) با 70درصد پیشرفت در ناحیه منفصل شهری نایسر ازجمله اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: پله‌گذاری معابر شیب‌دار در دو فاز، احداث پارک کودک، اجرای شبکه فاضلاب، تکمیل مدرسه 9 کلاسه و کانون، تقویت پل‌های آبرو، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان ) و فرجه سنندج انجام شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان از احداث خیابان استاد هیمن به طول یک کیلومتر که به‌صورت چهار خطه احداث شده و بهسازی و آسفالت خیابان امیراردلان در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد سنندج خبر داد و گفت: تاکنون برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های بازآفرینی در سنندج 535 میلیارد ریال هزینه شده و اتمام پروژه‌های در حال اجرا در سنندج 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شناسه خبر 44893