شناسه خبر:44894
1400/6/3 10:45:01

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شهرداری قروه گفت: ضعف مدیریت پسماند در قروه به دلیل کم‌کاری پیمانکار بخش خدمات شهری شهرداری بود که قرارداد آن با شهرداری فسخ شده است.

«ضعف مدیریت پسماند در شهرستان قروه» عنوان سوژه‌ای است که در سامانه «فارس من» درج شده و مردم خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

حامیان این سوژه اعلام کرده‌اند شهرداری قروه سال‌هاست ساماندهی جمع‌آوری زباله‌های این شهرستان را به سرانجام نرسانده است و زباله‌های در حاشیه روستای شیخ‌جعفر دپو شده است.

پس از اعتراض ساکنان آن منطقه زباله‌های قروه را در حاشیه رودخانه جنیان که جزو مناطق کوهستانی است انتقال داده شده است. در حاضر نیز روزانه ده‌ها تن زباله در حاشیه روستای دیوزند در نزدیکی قروه دپو می‌شود این در حالی است که بزرگ‌ترین تجهیزات کارخانه بازیافت را شهرداری خریداری کرده و بدون استفاده رها کرده است.

جالب اینجاست همان مسئول خدمات شهری شهرداری قروه که در اداره پسماندهای شهری موفق نبوده اکنون به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری قروه انتخاب شده است.

سرپرست شهرداری اظهار کرد: روزانه حدود 45 تن زباله در قروه جمع‌آوری می‌شود که این میزان در سال گذشته حدود 60 تا 70 تن در طول روز بود که به دلیل تغییر سبک زندگی مردم این میزان کاهش یافته است.

خسرو عزتی در ادامه تصریح کرد: قرارداد پیمانکار خدمات شهری شهرداری قروه به دلیل کم‌کاری و ضعف در مدیریت پسماند در سطح شهرستان فسخ شده است و از دیروز کار جمع‌آوری زباله‌های شهری قروه بر عهده واحد نیمه‌مکانیزه شهرداری است.

وی در ادامه افزود: کار جمع‌آوری زباله در قروه به‌صورت شبانه صورت می‌گیرد و برای رفاه حال شهروندان به خارج محدوده شهر و روستاهای قروه منتقل می‌شود و پس از تخلیه دپو خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه بلندمدت شهرداری قروه گفت: طرح بازیافت زباله‌های شهری قروه نیازمند اجرایی شدن تفکیک از مبدا و خانگی است و این طرح اجرایی خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: با استفاده از توان واحد نیمه‌مکانیزاسیون شهرداری کار شستشوی معابر عمومی و جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود و تا حد چشمگیری این خدمات مورد رضایت مردم قرار گرفته است.

شناسه خبر 44894