شناسه خبر:44906
1400/6/3 11:24:39

سپهرغرب، گروه شهر: پالرمو، شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل در ایتالیا، اولین و تنها شهر اروپایی به‌شمار می‌رود که برای رانندگان دارای معلولیت جسمی خود خودروی اشتراکی فراهم آورده است تا از این طریق به آن‌ها در رفت و آمد ایمن و مستقل کمک کند.

امروزه بسیاری از شهرهای اروپایی در تلاش هستند خودروهایی اشتراکی به بازار عرضه کنند تا مردم از طریق آن‌ها به امرار معاش یا تردد در داخل شهر بپردازند. پالرمو نیز اخیراً به این جنبش پیوسته اما چیزی که آن را از سایر نقاط اروپا متمایز کرده ارائه خودروهای اشتراکی مخصوص افراد دارای معلولیت جسمی است. این خودروها از طراحی منحصر به‌فرد خود برخوردار بوده و کاملاً با توانایی‌های افراد دارای معلولیت سازگاری شده است. در نتیجه این افراد آسیب‌پذیر می‌توانند به طور کاملاً مستقل به تردد در داخل پالرمو بپردازند و نیازهای روزمره خود را برآورده کنند.

جالب است بدانید که پالرمو اولین شهر ایتالیایی بود که سیستم دوچرخه اشتراکی را نیز راه‌اندازی کرد و پس از آن، شهرهای دیگر سراسر قاره به بهره‌گیری از این استراتژی کارآمد برای ترویج تردد سبز پرداختند. خودروهای اشتراکی جدید مرکز سیسیل به گونه‌ای طراحی شده است که رفت و آمد آن‌ها کمترین انتشار گاز دی‌اکسید کربن را در پی دارد و در نتیجه کاربران می‌توانند به وسیله این خودروها در مناطقی نیز تردد کنند که سایر وسایل نقلیه موتوری در روزهای خاصی از هفته اجازه عبور ندارند.

کاربران دوچرخه‌های اشتراکی می‌توانند از کارت‌های خود برای خودروها اشتراکی نیز بهره گیرند و نیازی به تهیه نوع جدید آن نیست. در واقع، هر دو سیستم را یک منبع مشترک مدیریت می‌کند و در این زمینه نیز پالرمو اولین و تنها شهر اروپایی به شمار می‌رود که با نوآوری خاص خود، خدمات جدا برای هر یک ارائه نداده و استفاده از این وسایل را برای کاربران تسهیل کرده است.

شناسه خبر 44906