شناسه خبر:44950
1400/6/4 10:43:47

سپهرغرب، گروه سلامت: افراد مبتلا به کرونا و بهبودیافتگان از این بیماری باید پس از ابتلا به این ویروس برخی کارها را برای مدتی انجام ندهند تا سیستم ایمنی بدن آن‌ها خود را بازیافته و وضعیت طبیعی بدن به جایگاه اول خود باز گردد.

کرونا بیماری هزار چهره و فراگیری است که امروز جهان را در نوردیده و صدها هزار نفر از مردم مناطق مختلف دنیا را زمین گیر کرده است.

بیماری که با غلبه بر سیستم ایمنی فرد، تمام ساختار بدنی و روحی را دچار تلاطم و دگرگونی می‌کند و عوارض متنوعی به همراه دارد.

این روزها در ایران نیز افراد مبتلای زیادی هستند که یا در خانه و گذراندن قرنطینه خانگی هستند و یا در مراکز درمانی در مسیر درمان قرار دارند.

یکی از موضوعات مهم و اساسی در حوزه بیماران کرونا توجه به نوع فعالیت و تغذیه بیماران و بهبود یافتگان است؛ به شکلی که رعایت برخی نکات مهم در دوران ابتلا و پس از آن در دوران بهبودی و پسا کرونا امر قابل توجهی است.

برای این منظور افراد مبتلا و بهبودیافته از کرونا باید برای مدتی از انجام برخی فعالیت‌های جسمی و فکری شدید خودداری کنند.

آنچه در ادامه می‌آید نکات طلایی برای مبتلایان و بهبودیافتگان کروناست تا با رعایت این توصیه‌ها سریع‌تر سلامت بدن خود را به‌دست آورند.

1)بیماران باید حداقل تا یک ماه کار و ورزش سنگین نکنند؛حتی در منزل تا بدنشان به نقطه اول سلامی بازگردد؛ باید دقت کنید طبیعتا توان بدنیشان پس از بیماری، مثل قبل نیست.

2)تعداد زیادی پله را بالا و پایین نروید.

3)برای مدت طولانی به شکل ایستاده نباشید.

4)دوش آب داغ نگیرید.

5) به علت افت ناگهانی فشار خون و احساس تپش قلب تا یک مدت حتماً تغذیه خوب را به همراه داشته باشید؛ سبزی‌ها، میوه، مایعات و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

6)دقت کنید نگفتیم تا یک ماه ناقل هستید؛ بلکه مجدد همین‌جا یادآوری می‌کنیم برای واریانت دلتا، سه هفته قرنطینه توصیه می‌شود.

7) سیگار و دخانیات مصرف نکنید.

8) فست‌فود نخوریم.

9) مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی دارای انواع ویتامین‌ها را در برنامه خود قرار دهید و با نظر پزشک مکمل‌ها را مصرف کنید.

10) حتی‌الامکان در تجمعات و مهمانی‌های شلوغ نروید

دقت کنیم! درست است که شرایط خوبی نیست اما باور کنید همچنان اگر رعایت کنید و آگاهیتان را بالا ببرید، به‌راحتی می‌توانید از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری کنید؛ حتی اگر هم مبتلا شوید خیلی خوب بیماری را پشت سر می‌گذارید.

شناسه خبر 44950