شناسه خبر:45002
1400/6/6 10:25:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه کردستان جز پنج استان منتخب برای برگزاری مراسم روز جهانی‌جهانگردی در کشور است این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با برنامه‌های متنوع در استان برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: از پنجم تا 12 مهرماه مقرر شده است تا در پنج استان منتخب کشور شامل، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، کرمان و فارس مراسم ویژه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در این استان‌ها برگزار شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین ثبت‌جهانی هورامان سعی بر آن خواهد بود تا با کمک بخش‌های خصوصی برنامه‌ریزی لازم را برای هرچه بهتر برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های این ایام انجام شود.

وی تصریح کرد: باید با همراهی بخش‌های دولتی و خصوصی در صدد توسعه همکاری‌ با استان‌های همجوار به‌منظور جذب گردشگران بیشتر به استان و توسعه سایر بخش‌های صنعت گردشگری کردستان باشیم.

این مسئول گفت: برنامه‌های پیشنهادی برای این روز شامل، افتتاح مجتمع گردشگری زرتشت، مجتمع گردشگری سلامت دانژه، مجتمع گردشگری کانی، افتتاح برج پرنده‌نگری دریاچه زریبار مریوان، رونمایی، اجرای فم تور جاذبه‌های کمتر شناخته شده شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار، دوره‌های آموزشی مجازی، برنامه‌های نمادین و فرهنگی با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، تقدیر و تشکر از فعالان گردشگری، فرهنگی و رسانه‌ای استان‌های کردستان و کرمانشاه، اجرای حداقل یک برنامه شاخص در هر شهرستان و... است.

شناسه خبر 45002