شناسه خبر:45039
1400/6/7 09:37:36

سپهرغرب، گروه خبر: در پنجمین روز از هفته دولت، پروژه بندهای کنترل سیل و رسوب حوزه گل زرد با حجم 700 متر مکعب و با اعتبار چهار هزار میلیون ریال با حضور فرماندار و رئیس منابع طبیعی شهرستان تویسرکان، جمعی از مسئولان و اهالی منطقه افتتاح شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تبریک هفته دولت، افزود: بابت همه تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت‌گرفته برای خدمت‌رسانی به مردم که بخشی از آن‌ها امروز آغاز می‌شود و یا به بهره‌برداری می‌رسد، از یکایک مسئولان و کارگزاران دولت و همراهی مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

سیدرسول حسینی گفت: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه‌های آبخیز شهرستان انجام می‌شود، بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار در حفظ آب و خاک است.

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در کنترل سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: اجرای این‌گونه پروژه‌ها تاکنون توانسته تأثیر زیادی در کنترل سیلاب و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مناطق پایین‌دست داشته باشد.

فرماندار تویسرکان به دیگر مزایای اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری اشاره کرد و گفت: این اقدامات علاوه‌بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک، موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تویسرکان نیز افزود: به‌مناسبت هفته دولت یک پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان تویسرکان با اعتبار چهار هزار میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

روح‌اله عبداالهی ضمن اشاره به اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری در جلوگیری از سیل و رسوب و کنترل فرسایش و حفظ منابع پایه آب وخاک، گفت: برای اجرای این پروژه چهار هزار میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی افزود: مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و اهالی منطقه و دست‌اندرکاران محلی از سوی دیگر موجبات موفقیت این پروژه را فراهم کرد که اثرات سازنده و مفید آن عاید مردم منطقه خواهد بود.

رئیس منابع طبیعی تویسرکان گفت‌: کاهش خسارت سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در حوزه‌های آبخیز مهم‌ترین اهداف عملیات آبخیزداری است.

عبدالهی سطح اجرایی این پروژه را 700 متر مکعب عملیات سنگی و ملاتی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه انجام پروژه‌های آبخیزداری در استان نقش مؤثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت ناشی از آن به شهرها و روستاها در بارندگی داشته و به‌خوبی اثربخشی پروژه‌ها و ضرورت انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می‌دهد.

شناسه خبر 45039