شناسه خبر:45067
1400/6/7 10:58:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بر جانمایی زمین مناسب برای ساخت گرم‌خانه جدید تأکید کرد.

علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر با اشاره به نامه دادستان به شهرداری درخصوص رفع برخی از مشکلات اجتماعی شهر، اظهار کرد: لازم است موضوعات مطرح‌شده درخصوص سامان‌دهی تکدی‌گری انجام شود.

وی با تأکید بر تخصیص بودجه مناسب شهرداری برای سامان‌دهی متکدیان سطح شهر، گفت: وظیفه و مسئولیت ذاتی شهرداری است که در زمینه سامان‌دهی متکدیان وارد شده و دیگر دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به اقدام ارزشمند شهرداری در ایجاد گرم‌خانه اشاره کرد و یادآور شد: لازم است برای جانمایی زمین مناسب برای ساخت گرم‌خانه جدید در خیابان فرات اقدام و بودجه لازم برای ساخت آن نیز پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس، اظهار کرد: تمام نرخ‌های حمل‌ونقل درون‌شهری برعهده شهرداری بوده و ارگان دیگری نمی‌تواند در این خصوص دخالت کند، چراکه براساس قانون این موضوع از وظایف شورا و شهرداری است.

نظری با تأکید بر توجه ویژه به امرار معاش رانندگان تاکسی و تعیین نرخ واقعی تاکسی، اضافه کرد: جلسات تعیین نرخ جدید تاکسی باید با نظارت و محوریت تاکسیرانی شکل گرفته و انجام شود.

وی به بیان مشکلات رانندگان تاکسی ازجمله نبود بیمه، درآمد پایین و گرانی قطعات خودرو پرداخت و اظهار کرد: نداشتن بیمه از مهم‌ترین مشکلات رانندگان این قشر است که باید سازمان تاکسیرانی این موضوع را پیگیری کرده و با کمک شورای اسلامی شهر به سرانجام برساند.

شناسه خبر 45067