شناسه خبر:45102
1400/6/8 09:30:47

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با هفته دولت با حضور فرماندار اسدآباد و مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار، آب‌رسانی به روستای حسن‌آباد امام از روستاهای تابعه این شهرستان عملیاتی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، در این مراسم فرماندار اسدآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با تشکر از خدمات‌رسانی مدیران آبفای استان و شهرستان، گفت: خوشبختانه در بحث آب پروژه‌های خوبی با اعتبارات مناسب در شهرستان تعریف شده که این خود جای تقدیر از مدیرعامل آبفای استان همدان را دارد.

سعید کتابی با بیان اینکه آقای حسینی‌بیدار همواره نگاه ویژه‌ای به شهرستان اسدآباد دارد، عنوان کرد: رفع مشکل فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی نقش ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم دارد.

در ادامه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به اینکه روستای حسن‌آباد امام با 161 خانوار و 561 نفر جمعیت دارای 187 اشتراک آب بود، گفت: مشترکین این روستا طی سالیان اخیر با اُفت سطح آب‌های زیرزمینی منطقه مواجه بودند که به همین دلیل، چاه آب شرب روستا از آب‌دهی کافی و کیفیت مناسب برخوردار نبود و در همین راستا و با توجه به طرح مجتمع چنار علیا، آب‌رسانی از روستای پیرملو با اجرای 6 کیلومتر خط انتقال در مدت 6 ماه انجام شد.

اکبر رحمانی افزود: این پروژه با اعتباری معادل 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری رسید.

در ادامه از پروژه تجهیز چاه روستای دوبراله با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار ملی بهره‌برداری شد.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار توضیح داد: با اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی چنار علیا و آب‌رسانی مداوم به روستاهای حاشیه مجتمع، چاه آب شرب روستای دوبراله به‌منظور تأمین آب روستاهای دوبراله، محمدآباد و پیرملو پایه‌گذاری شد که با اجرای این طرح بالغ‌بر یک هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است در ادامه افتتاحیه‌های امروز، پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی دهستان چهاردولی با پیش‌بینی صرف 10 میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی شد.

روستای محمدآباد شهرستان اسدآباد با 138 خانوار و 430 نفر جمعیت دارای 120 اشتراک آب بود که با انتقال آب از چاه دوبراله آب‌رسانی به روستا انجام و مشکل تأمین آب برطرف می‌شد.

گفتنی است، به‌دلیل فرسودگی بیش از حد شبکه توزیع، میزان هدررفت و تعداد حوادث بسیار بالا، نوسازی شبکه توزیع به طول چهار کیلومتر در دستور کار آبفای اسدآباد قرار گرفت که هم‌زمان با هفته دولت امسال این پروژه کلنگ‌زنی شد.

شناسه خبر 45102