شناسه خبر:45160
1400/6/9 09:18:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: مسجد روستای «توچغاز» از توابع بخش مرکزی این شهرستان به شماره 302 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

«ابراهیم جلیلی» روز دوشنبه اظهار کرد: ساختمان مسجد از نظر معماری به 2 بخش قدیمی و نوساز تشکیل شده و از نظر کاربری به صورت یکپارچه عمل می‌کند.

وی افزود: بخش تاریخی مسجد توچغاز از ستون‌های قطور و طاق‌های به هم پیوسته زنجیره‌ای تشکیل شده که با ملات گچ کار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه با ثبت مسجد توچغاز تعداد آثار ثبتی این شهرستان به 214 اثر رسید، بیان کرد: مسجد توچغاز هفتمین مسجد در شهرستان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

جلیلی ادامه داد: پروند ثبت مسجد امامزاده خاتون از توابع زند ملایر نیز تهیه و به منظور بررسی و تایید به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

وی گفت: در شهرستان ملایر 6 مسجد ثبتی وجود دارد که به جز مسجد صاحب‌الزمان(عج) که در دوران صفویه ساخته شده و مابقی مساجد مربوط به دوران قاجار است.

جلیلی یادآور شد: از بین این مساجد، سه مسجد سیف‌الدوله، عاشورا و حاج قاسم در شهر ملایر قرار دارند و حسینیه حاج منتصرالملک در روستای آورزمان و مسجد باب الحوائج در روستای ننج واقع شده است.

شناسه خبر 45160