شناسه خبر:45229
1400/6/10 09:34:58
دبیر کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره):

اطلس جامع شهید آیت‌الله مدنی (ره) رونمایی خواهد شد

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) با بیان اینکه اطلس جامع شهید مدنی (ره) در سه بخش تاریخ شفاهی، تصاویر و اسناد موجود آماده شده است، گفت: این اطلس در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد؛ بعد از بخش مقالات مهم‌ترین کار کمیته علمی تهیه این اطلس بوده است.

حسن قراباغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن اشاره به اقدامات و برنامه‌های دنبال‌شده کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره)، اظهار کرد: این کمیته از اوایل سال جاری رسماً کار خود را شروع کرد، البته اقدامات مقدماتی از سال گذشته شروع شده بود.

وی با بیان اینکه مقالات در چهار محور اصلی و یک محور جنبی مشخص شد، گفت: پوستر کنگره طراحی و محورها در پوستر جای‌گذاری و برای تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دو بخش برادران و خواهران ارسال شد.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) بیان کرد: سامانه دریافت و بررسی مقالات و سایت کنگره از ابتدای سال فعال شد و تا به امروز 52 مقاله علمی دریافت شد؛ البته مهلت ارسال مقالات تا 31 مردادماه بوده است.

قراباغی با تأکید بر اینکه فرآیند داوری‌ها به اتمام رسیده است، افزود: مقالات تعیین تکلیف شده است و نتایج به تمام شرکت‌کنندگان در این رویداد اعلام خواهد شد؛ با نظر داوران حدود 40 مقاله پذیرفته شده و حدود 12 مقاله رد علمی دارند.

وی با بیان اینکه در کمیته علمی مجموعه اطلس جامع شهید مدنی (ره) به‌عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین تاریخ شفاهی این شهید بزرگوار گردآوری شد، تصریح کرد: این مهم حاصل یک فرآیند سه‌ساله بود که امسال به نتیجه رسید.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) ادامه داد: اطلس جامع شهید مدنی (ره) در سه بخش تاریخ شفاهی، تصاویر و اسناد موجود آماده شده است و در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد؛ بعد از بخش مقالات مهم‌ترین کار کمیته علمی تهیه این اطلس بوده است.

قراباغی با بیان اینکه حدود 800 صفحه مطلب منظم و شکیل از شهید مدنی (ره) در این اطلس فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اطلس در 11 بخش برای علاقه‌مندان به آشنایی با شخصیت این شهید بزرگوار آماده شده است.

وی با تأکید بر اینکه گردآوری برخی کتب تألیف‌شده توسط نویسندگان مختلف طی 40 سال گذشته در کمیته علمی انجام و بررسی شد، گفت: 6 کتاب ازجمله «شهید نهادساز»، «جامعیتی چون شهید مدنی» و «مجموعه آقاسیداسدالله» به این واسطه بازنشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) اظهار کرد: ریاست کمیته علمی برعهده آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی و قائم‌مقام نیز حجت‌الاسلام حاجیلویی، نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی هستند.

قراباغی با بیان اینکه مقالات پذیرفته‌شده در روز برگزاری کنگره در سه بخش ارائه خواهد شد، افزود: مقالات به‌صورت ارائه شفاهی، ارائه به‌صورت پوستر و چاپ در مجموعه مقالات امتیازبندی شده است.

شناسه خبر 45229