شناسه خبر:45322
1400/6/11 11:12:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 60 کیلومتر «آتش‌بر» در مناطق بحرانی و حساس به حریق این استان ایجاد شده است.

اسفندیار خزائی روز چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری برنامه اقدامات منابع طبیعی استان همدان از کاهش آتش‌سوزی در منابع طبیعی خبر داد و روند نزولی حریق در عرصه‌های ملی را نتیجه تعامل و همکاری منابع طبیعی با مردم دانست.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی همدان در راستای پیشگیری از حریق اقدام به شناسایی گلوگاه‌ها و مناطق بحرانی استان، نصب دوربین در این مناطق و مکلف کردن مرتع‌داران به جلوگیری از وقوع و بروز هرگونه حریق در مراتع کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه زراعت چوب در رونق اقتصادی، این استان در زمینه توسعه زراعت چوب موفق عمل کرده است.

خزائی افزود: هدف‌گذاری طرح توسعه زراعت چوب یکی از شاخص‌های مهم این مجموعه است و تنها در سال گذشته در نهالستان قدس ملایر با سرمایه‌گذاری یک شرکت بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نهال تولید شده است.

وی اضافه کرد: 30 هکتار جنگل‌کاری اقتصادی با مشارکت مردم در استان همدان انجام شده که همه کارهای مربوط به انعقاد قرارداد، تعیین پیمانکار و مجری، پایان یافته و اقدامات مقدماتی 20 هکتار باقی‌مانده نیز درحال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی مشکلات منابع طبیعی را کاهش داد، گفت: میزان مستثنیات مردم این استان از مساحت منابع طبیعی بیشتر است و منابع طبیعی بیشترین تعامل را با مردم و جوامع محلی دارد.

شناسه خبر 45322