شناسه خبر:45337
1400/6/13 10:35:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 65 هزار هکتار از عرصه‌های این استان در معرض بیابانی شدن قرار دارد که برای پیشگیری از بیابانی شدن این اراضی باید اجرای طرح بیابان‌زدایی را با قوت در دستور کار قرار داد.

اسفندیار خزائی روز پنجشنبه اظهار کرد: طرح‌های بیابان‌زدائی افزایش پوشش گیاهی با کاشت گیاهان مقاوم در برابر کم‌آبی، نهال‌کاری، بوته‌کاری، حفاظت از پوشش گیاهی طبیعی، آبیاری و مراقبت و مدیریت هرزآب را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: 10 هزار هکتار از اراضی در معرض بیابانی استان همدان در شهرستان کبودراهنگ قرار دارد که برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی 325 هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی از سال‌های گذشته تاکنون در شهرستان کبودراهنگ اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: در راستای بیابان‌زدایی در اراضی کبودراهنگ گونه‌های آتریپلکس و قره‌داغ کاشته شده، چراکه این گونه‌ها مقاوم به کم‌آبی و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه هستند که تاکنون بیش از 95 درصد طرح موفق بوده است.

خزائی افزود: امسال برای بیابان‌زدایی از 75 هکتار از عرصه‌های شهرستان کبودراهنگ طرح درنظرگرفته شده است که در جلوگیری از فرسایش بادی و جلوگیری از ریزگردها تأثیر بسزایی دارد.

شناسه خبر 45337