شناسه خبر:45359
1400/6/13 11:24:57
نماینده ولی فقیه در کردستان:

موزه سنندج مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موزه سنندج مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در بازدید از بخش‌های بیرونی و اندرونی موزه سنندج اظهار کرد: توجه به موزه و مجموعه‌های تاریخی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه حوزه‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری در استان باید به صورت یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید براینکه بخش‌هایی از موزه سنندج باید مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد، تصریح کرد: حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی استان کردستان نیازمند تلاش و همت بیشتر میراث فرهنگی است.

  ضرورت بازسازی موزه سنندج

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: رها شدن سنگ قبرهای تاریخی در موزه سنندج جالب نیست، باید برای جلوگیری از تخریب و نابودی این سنگ‌های قدیمی موزه سنگ احداث یا سنگ‌ها به محل مناسب‌تری انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: این سنگ‌های تاریخی میراثی از گذشتگان و منعکس‌کننده فرهنگ و تمدن آنها است، باید ضمن حفاظت از آن اطلاعاتی از قدمت و دوران آن برای آگاهی گردشگران و بازدیدکنندگان در این محل نصب شود.

  ثبت جهانی هورامان رخداد فرهنگی ارزشمندی برای کردستان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ثبت جهانی هورامان رخداد فرهنگی ارزشمندی برای این استان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین در حاشیه بازدید از جاذبه‌های گردشگری سنندج در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی اظهار کرد: مناطق گردشگری، آثار و بناهای تاریخی کردستان بیانگر غنای فرهنگ و تمدن و قدمت تاریخی این قوم است و از این ظرفیت برخوردار است که به قطب گردشگری کشور بدل شود.

وی افزود: امید است با اتخاذ رویکرد جدید شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کردستان استان فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: کردستان افزون بر اینکه استان مرزی و درگیر جنگ بوده و خاطرات جنگ و شهادت در تاریخ این استان محفوظ است، فرهنگ و اصالت‌های فرهنگی و تاریخچه قوم کرد را باید ترویج کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ثبت جهانی هورامان رخداد فرهنگی ارزشمندی برای این استان است.

پورذهبی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری کردستان صنعت نهفته‌ای است افزود: رونق و شکوفایی صنعت گردشگری منجر به رفع مشکل بیکاری و گردش پولی در این استان می‌شود.

وی در بازدید از دو هتل در شهر سنندج خواستار حمایت مراجع ذی‌ربط در راستای اتمام این پروژه‌ها شد.

وی همچنین شهرستان‌های قروه و بیجار را نیازمند عنایت ویژه دانست و گفت: در این شهرستان‌ها باید حرکت‌های خوبی انجام شود.

شناسه خبر 45359