شناسه خبر:45370
1400/6/13 11:49:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر بهار افزود: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، اجرای عدالت شهری و توزیع متوازن منابع در نقاط مختلف شهری، توجه به بافت فرسوده، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اجرای پروژه‌های زیربنایی باید مدنظر شهردار جدید قرار گیرد.

‍ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان نیز در آیین معارفه شهردار بهار گفت: تقدیم 600 شهید، وجود 127 آزاده و یک هزار و 700 جانباز که حکایت از تدین و ولایت مداری مردم دیار آیت‌الله بهاری را دارد.

مجید درویشی افزود: معارفه مهندس مجیدی به‌عنوان اولین شهردار استان برگزار می‌شود و به شورای شهر بهار برای انتخاب فرد مناسب برای مدیریت شهری باید تبریک گفت.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن شورای دوره ششم، گزینه‌های متعددی برای شهرداری بهار مطرح شد که پس از بررسی برنامه‌های کاری افراد مصاحبه‌شونده، شورای ششم به آقای مجیدی رسید و مهندس مجیدی به‌عنوان سکاندار شهرداری بهار به استانداری معرفی شد.

‍ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان افزود: سرانه شهری بهار با توجه به جمعیت در حدود 750 هزار تومان است که این رقم بسیار پایین است و در شأن مردم شهر بهار نیست؛ این در حالی است که این رقم در شهر همدان با بودجه‌ی یک هزار و 700 میلیارد تومانی و 700 هزار نفر جمعیت حدود 2.5 میلیون تومان است.

درویشی ادامه داد: مردم شهر بهار شایسته خدمات بیشتر هستند و امیدواریم مهندس مجیدی، شهر را با بودجه 100 میلیارد تومانی به شهرداری بعدی تحویل دهد.

وی با بیان اینکه، مردم شهر بهار انتظار زیادی از شهردار جدید خواهند داشت؛ گفت: امیدواریم مهندس مجیدی کارهای بزرگ را با اهداف کلان به پایان برساند زیرا اقداماتی که در افکار و اذهان عمومی به یادگار می‌ماند، عملکرد مدیران است.

وی از شهردار جدید بهار خواست المان خوب و شکیل در حد نام و شأن آیت‌الله بهاری، در شهر بهار ایجاد کند.

امام جمعه بهار نیز در این مراسم با تأکید بر پاسخگویی مسئولان گفت: همه مسئولان در قبال عملکرد خود در هر جایگاه پاسخگو باشند و هر کس در دایره کار خود باید حساب پس بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ارزنده اضافه کرد: مسئولیت‌ها به کسی وفا نکرده و نخواهد کرد و این رفت‌وآمدها امری عادی است؛ ولی در مدتی که مسئولیتی بر عهده داریم باید جوابگوی اقدامات خود باشیم.

وی اظهار کرد: با تغییر نگرش و گواه و شاهد دانستن خدا در دوران مسئولیت، قطعاً نوع عملکردمان متفاوت خواهد شد.

وی از مهندس یاری به‌عنوان انسانی متدین و اخلاقی یاد کرد و گفت: وی در حد توان اقدامات مطلوبی در شهر انجام داد که امیدواریم در ادامه راه نیز کمک‌حال شهرداری بهار باشد.

در ادامه فرماندار بهار با تقدیر از کارکنان شهرداری بهار گفت: در انتخاب مهندس مجیدی به‌عنوان شهردار بهار بسیار زیرکانه عمل شده که به خاطر این انتخاب باید به اعضای شورای شهر بهار تبریک گفت.

احسان قنبری اضافه کرد: با سوابق و کارنامه درخشان مهندس مجیدی، انتظارات از وی بسیار است و امیدوارم منشأ خدمات بزرگی در شهر بهار باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه جزیره شادی در ورودی بهار، راکد مانده که باید با حفظ منافع شهرداری به جریان بیفتد زیرا مردم استان و شهرستان و مسافران گذری از غرب کشور به این فضا نیاز دارند.

وی اظهار کرد: ورودی شهر بهار تا سال گذشته در سرزمین همدان بود که خوشبختانه از سال قبل به محدوده شهر بهار افزوده شده و نیازمند تغییر در ورودی بهار و میدان بهار است زیرا برخی ساخت‌وسازها در حریم قرار دارند.

فرماندار بهار شهر را نیازمند المان‌های زیبا در پارک‌ها و میادین دانست و گفت: باید فضا و مبلمان و چینش شهری بهار شاد و با نشاط شود و مردم برای تفریح مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند.

قنبری نبود تشکیلات فرهنگی در شهرداری بهار را یادآور شد و گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در شهرداری بهار، نبود تشکیلات فرهنگی است که این خلأ باید پر شود.

وی ساماندهی مرقد آیت‌الله بهاری و اطراف آن را از مطالبات مردمی برشمرد و گفت: سازه و فضای خوبی برای ساماندهی مرقد آیت‌الله بهاری و اطراف آن باید در نظر گرفته شود.

سپس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: دنیا زودگذر و فانی است و به‌تبع آن، پست‌های دنیوی نیز ماندگار نیستند و در زمان مسئولیت باید وظایف به بهترین صورت انجام شود و از یاد خدا نیز غفلت نورزیم.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان افزود: شهر بهار، شهر عارفان و عالمان و شهر آیت‌الله بهاری است و این مهم وظیفه شهردار جدید بهار را سنگین‌تر می‌کند و تلاش و فعالیت مضاعف می‌طلبد.

رئیس شورای شهر بهار در آیین تکریم و معارفه شهردار بهار در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی است که مسئولان باید قدر بدانند، زیرا فرصت‌ها مانند ابر در گذرند.

حسین فیض‌الهی افزود: منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر بهار برای انتخاب شهردار، با بررسی مشکلات و مطالبات شهروندان و ظرفیت‌های بالقوه شهر به‌دنبال فردی بودند که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و تحولی در شهر ایجاد نماید و در این راستا با بررسی سوابق تعدادی از نیروهای بومی و غیربومی و مذاکرات با آن‌ها، نهایتاً اعضای شورا بدون هیچ ملاحظه‌کاری و سفارش‌پذیری، مهدی مجیدی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بررسی اعضا در انتخاب شهردار، محدودیت‌هایی هم در قانون پیش‌بینی‌شده که باید لحاظ می‌شد، بنابراین تخصص، تعهد، پاک‌دستی، تجربه کاری و احاطه حواشی و ضوابط شهرداری از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب بود و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهر بهار و پتانسیل‌های زیادی که در جهت توسعه شهر وجود دارد نیاز به یک شهردار قوی بودیم تا بتواند در شهر تغییر ایجاد نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر بهار اظهار کرد: نزدیکی شهر بهار به مرکز استان باعث شده که انتظارات مردم در بحث خدمات بالا رود و مردم خدمات را با مرکز استان می‌سنجند.در بحث امور رفاهی و فضای سبز، مبلمان شهری، سیما و منظر شهری همشهریان عزیز انتظار دارند خدماتی، نزدیک به مرکز استان دریافت نمایند.

فیض‌الهی از شهردار جدید بهار خواست با همکاری مردم و تعامل با مسئولان شهرستان و استان، شهری با نشاط و زیبا در شأن مردم بهار بسازد و اجرای طرح‌های گردشگری و تسهیل امور برای ورود سرمایه‌گذاران به شهرستان را لحاظ کند.

وی افزود: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان و اجرای عدالت شهری و توزیع متوازن منابع در نقاط مختلف شهری، توجه به بافت فرسوده و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اجرای پروژه‌های زیربنایی باید مدنظر شهردار جدید قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهار ادامه داد: شهردار جدید با احاطه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر بهار و با پیگیری‌ها و کمک مردم موفق خواهد بود زیرا اگر مردم بدانند که حضور آن‌ها باعث تأثیرگذاری در شهر خواهد شد حتماً در این حیطه وارد می‌شوند.

فیض‌الهی تصریح کرد: در انتخاب شهردار بهار تخصص و توانمندی، کارآمدی و پاک دستی لحاظ شد و با این دیدگاه اعضای شورای شهر در بررسی رزومه اشخاص به این نتیجه رسیدند که مهندس مجیدی توان اداره و تحول در شهر را دارد.

وی اذعان کرد: از شاخصه‌های مهم مهندس مجیدی ارتباط وی با مراکز علمی و دانشگاهی و تخصص بالا در امور شهری است و جزء مدیران ارشد شهرداری همدان بوده و کارنامه درخشان در شهرداری دارد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با همت مجموعه شهرداری بهار به سکانداری محمدرضا یاری اقدامات ارزشمند و زیر بنایی در سطح شهر بهار انجام شده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد.

*مسئولان در قبال عملکرد خود در هر جایگاه پاسخگو باشند

در این مراسم شهردار سابق بهار گفت: در طول 20 ماه خدمت در سمت شهرداری بهار اقدامات مثبتی در مجموعه شهرداری رخ داد و بودجه 10 و نیم میلیارد تومانی در آبان 98 به مبلغ 20 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که در چهار ماهه نخست سال، 107 درصد بودجه تحقق یافته است.

محمدرضا یاری اضافه کرد: برای نخستین‌بار طرح‌های مطالعاتی در شهر بهار آغاز شد و طرح‌های مطالعاتی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، طرح ساماندهی ناحیه صنعتی چشمه قصابان، مطالعات ترافیکی نقاط حادثه‌خیز از میدان بهار تا میدان سردار سلیمانی، طرح ورودی جاده کرمانشاه در محدوده خدماتی شهر بهار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیاده‌روسازی در خیابان‌های شهر بهار، بازگشایی انتهای خیابان شهید رجایی به بلوار بسیج، خرید و پخش دستی و مکانیکی آسفالت با اعتبار چهار میلیارد تومان، جدول‌گذاری معابر سطح شهر به طول پنج هزار متر با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان، احداث چهار پارک محله‌ای، احداث اولین پارک بانوان در سه هزار و 500 مترمربع با دو میلیارد تومان اعتبار، افزایش سرانه فضای سبز از 5.8 مترمربع به 6 مترمربع، نصب روشنایی در مسیر بلوار کشاورز، اصلاح تقاطع‌ها، ساماندهی رفوژ بلوار کشاورز، تفکیک و تملک اراضی در 60 هزار مترمربع، در طول 20 ماه گذشته انجام شده است.

در ادامه شهردار بهار گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمتگزاری در شهر آیت‌الله بهاری را نصیب بمن کرد.

مهدی مجیدی اضافه کرد: بنده با دو دهه تجربه در مجموعه مدیریت شهری در شهرهای مختلف استان و مرکز استان و آشنا به الفبای شهرداری، در خدمت مردم شریف بهار هستم و امیدوارم بتوانم از تجاربم در این راه بهره گیرم.

وی وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان را از سرمایه‌های شهر بهار برشمرد و گفت: شهر بهار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌توان به وجود مفاخر علمی و فرهنگی و چهره‌های استانی و ملی و همچنین نزدیکی به مرکز استان اشاره کرد.

شهردار بهار ادامه داد: قرارگیری شهر بهار در محور گردشگری یکی از پتانسیل‌های این شهر است و گردشگران غار علیصدر و شهر لالجین از میدان نیایش عبور می‌کنند که با وفاق و مشارکت مردم باید از این ظرفیت استفاده کنیم و با تعریف پروژه‌های گردشگری، مدت‌زمان اقامت مسافران را در این شهر بالا ببریم تا اتفاقات جدید رقم بخورد.

مجیدی افزود: همچنین وجود صادرکنندگان نمونه، افراد کارآفرین و کشاورزی شهرستان از ظرفیت‌های شهرستان بهار است.

وی تصریح کرد: درب شهرداری بهار به روی همگان باز است و از سرمایه‌گذاران و مالکانی که قصد تفکیک زمین خود را دارند، استقبال می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت قانونی در کمترین زمان، تفکیک و تولید زمین انجام خواهد شد تا شهروندان برای ساخت‌وساز با تأمین زمین مواجه نشوند.

شهردار بهار 30 هزار جمعیت شهرستان را سهامداران شهر خواند و گفت: همه شهروندان بهاری محترم هستند و هیچ درجه‌بندی بین شهروندان نداریم و از افکار و ایده‌های دغدغه‌مندان استقبال می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و مشاوره‌های شهروندان با هر رویکرد و سلیقه‌ای بهره خواهیم جست.

مجیدی اظهار کرد: با رویکرد‌های محله‌محوری، مسجدمحوری و رویداد‌محوری، شهر بهار را در شأن مردم عزیز اداره خواهیم کرد.

وی به حلقه مفقوده مدیریت شهری امروز اشاره کرد و گفت: حلقه مفقوده مدیریت شهری این است که شهروندان منفعل شده‌اند و مدیریت شهری با اقدامات فرهنگی، باید اعتماد لازم در این زمینه را فراهم نماید و مردم در پروژه‌ها سهیم شوند.

شهردار بهار تأکید کرد: همه توان خود را در راستای احقاق حقوق و حفظ منافع مردم شهر بهار به کار خواهم گرفت و هم‌افزایی با ادارات نیز در این راستا انجام خواهد شد.

مجیدی تصریح کرد: با سرانه شهری پایین، صرفاً در حد خدمات شهری و نگهداری اقداماتی صورت می‌گیرد و در صورت بالا رفتن سرانه شهری، کارهای عمرانی و پروژه‌های تأثیرگذار انجام خواهد شد که امیدواریم با مشارکت و همدلی و اعتماد مردم شریف بهار، این سرانه به میانگین سرانه‌های شهرهای استان برسد و ارتقای سرانه شهروندی در اولویت کار است زیرا بودجه شهرداری بهار در شأن مردم نیست و با توجه به ظرفیت‌ها امیدواریم شاهد رشد درآمد و نقدینگی و تولید ثروت باشیم.

 

شناسه خبر 45370