شناسه خبر:45376
1400/6/13 12:08:46

سپهرغرب، گروه کار و دانش: کارگروه‌های تخصصی، کانون‌هایی برای گردهم‌آیی کارشناسان و متخصصان یکی از حوزه‌های آزمایشگاهی یا یک خانواده از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که از این طریق، تجربیات و دانش خود را در قالب نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، انتشار مقاله و یا کتب تخصصی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

در حال حاضر با فعالیت 10 کارگروه تخصصی تعداد کارشناسان فعال در آنها به بیش از یک هزار و 100 نفر رسیده است. «برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی عمومی و تخصصی در سطوح مختلف»، «برگزاری بیش از 14 نشست هم‌اندیشی تخصصی با حضور مدیران فنی و کارشناسان آزمایشگاه‌ها»، «ترجمه و تدوین 10 مورد استاندارد تخصصی آزمایشگاهی برای انتشار به عنوان استاندارد ملی» و «انتشار مقالات تخصصی دستگاهی، حوزه استاندارد، ایمنی و کالیبراسیون» از جمله اقدامات این کارگروه‌های تخصصی است.

با توجه به اینکه فقدان آموزش‌های سازمان‌یافته برای کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کاربران تجهیزات و همچنین بی‌انگیزگی آنها برای به‌روز کردن مهارت‌ها از جمله خلاءهای موجود در صنعت آزمایشگاهی کشور است، شکل‌گیری این کارگروه‌ها گامی بلند برای رفع این 2 چالش موجود است.

شناسه خبر 45376