شناسه خبر:45394
1400/6/14 09:39:28

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون 36.5 درصد از جمعیت هدف طرح ملی واکسیناسیون استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: همدان از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای مؤثر و برنامه‌ریزی‌شده طرح واکسیناسیون کرونا است.

«سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار کرد: تاکنون بیش از 655 هزار دوز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که روند واکسیناسیون به‌زودی با ورود محموله جدید واکسن به استان همدان تسریع می‌یابد.

استاندار همدان از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ستاد کرونا خواست با حمایت و پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و تأمین مکان‌های مورد نیاز برای تزریق واکسن، زمینه واکسینه شدن مردم علیه این ویروس را مهیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و واکسینه شدن بیشتر فرهنگیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان، به گفته رئیس‌جمهوری تعطیلی مدارس باید خاتمه‌یافته تلقی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها و تدریس حضوری حتمی است، اضافه کرد: مدارس 30 کشور جهان هم‌اینک تعطیل هستند، بنابراین پس از تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ آن مدارس بازگشایی شده اما زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه هنوز مشخص نیست.

شاهرخی اظهار کرد: مقدمات بازگشایی مدارس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا فراهم شود که در این شیوه‌نامه کیفیت، کمیت و زمان حضور دانش‌آموزان اعلام می‌شود.

وی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی این استان علوم پزشکی است، چراکه با ایجاد 350 مرکز و خانه سلامت، استان را تا 30 سال از اجرا و ساخت طرح جدید بی‌نیاز کرده است.

استاندار همدان افزود: خدمات کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا ستودنی بوده و علوم پزشکی با کار و ارائه خدمت، رضایت مردم را جلب کرده است.

شاهرخی بیان کرد: اداره امور مالیاتی یکی از نهادهای پُرازدحام به‌شمار می‌رود که بنابراین باید نحوه حضور کارکنان در این اداره برای ارائه خدمت به مردم به‌مثابه آتش‌نشانی و نهادهای امنیتی در اختیار مدیر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان نیز گفت: یک محموله حاوی 100 هزار دوز واکسن کرونا به‌زودی تحویل استان خواهد شد که برای استفاده براساس طرح ملی واکسیناسیون و اولویت‌بندی‌های اعلام‌شده، در سردخانه نگهداری می‌شود.

«رشید حیدری‌مقدم» افزود: 655 هزار دوز واکسن در استان همدان تاکنون تزریق شده که از این تعداد 190 هزار نفر هر دو دوز واکسن را تزریق کردند و تاکنون 36.5 درصد از جمعیت بالای 18 سال این استان واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد افراد بالای 80 سال استان همدان، 95 درصد 75 تا 80 سال، 100 درصد جمعیت 70 تا 75 سال، 88.1 درصد جمعیت 65 تا 70 سال، 100 درصد 60 تا 65 سال، 74 درصد 55 تا 60 سال و 65.5 درصد افراد 50 تا 55 سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

حیدری‌مقدم گفت: درمجموع 94 درصد افراد بالای 60 سال این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند، این رقم در کشور 87 درصد بوده، یعنی همدان هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 148 بیمار بستری مثبت و 688 بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده است و 6 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان با بیان اینکه اکنون یک‌هزار و 412 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند، اضافه کرد: همچنین 895 بستری موقت داشتیم که اگر برای درمان این تعداد بیمار تدبیری نمی‌شد، هم‌اینک شمار بیماران بستری به دو هزار و 400 نفر می‌رسید.

حیدری‌مقدم گفت: با رسیدن شمار بیماران بستری به دو هزار و 400 نفر استان همدان با بحران جدی در درمان بیماران کرونایی مواجه می‌شد که با ایجاد کلینیک‌های تخصصی و فراهم‌سازی زمینه کاهش شمار ورودی به بیمارستان‌ها، جان بیماران زیادی را نجات دادیم.

وی اظهار کرد: یک‌هزار و 750 بیمار در 24 ساعت گذشته به اورژانس بیمارستان‌های این استان مراجعه کردند، همچنین ازنظر رنگ‌بندی هم‌اینک 9 شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان فامنین در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان افزود: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده این دانشگاه رتبه ششم کشور را در بین 72 دانشگاه علوم پزشکی در عملکرد هشت‌ساله گذشته کسب کرده، همچنین کارانه پزشکان تا خردادماه و دیگر کارکنان تا تیرماه پرداخت شده است.

شناسه خبر 45394