شناسه خبر:45400
1400/6/14 09:52:57

سپهرغرب، گروه خبر: سراب حمام درحالی به شهر تبدیل شده که اهالی در انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر با انبوهی از امید نسبت به آینده و سامان‌دهی خیابان‌ها و محله‌های خود، با خوشحالی از بین نامزدها پنج عضو شورا را انتخاب کردند تا با انتخاب شهردار بتوانند منطقه خود را در زمره شهرها ببینند و این ارتقا از روستا به شهر موجب سامان‌دهی و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات منطقه‌ای شود. اما در همین ابتدای کار اختلافات گریبان شورا را گرفته و سرنوشت شهرداری در هاله‌ای از ابهام است.

سراب حمام درحالی به شهر تبدیل شد که اهالی در انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا با کوهی از امید نسبت به آینده و سامان‌دهی خیابان‌ها و محله‌های خود، با خوشحالی از بین نامزدها پنج عضو شورا را انتخاب کردند تا با انتخاب شهردار بتوانند منطقه خود را در زمره شهرها ببینند و این ارتقا از روستا به شهر موجب سامان‌دهی و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات منطقه‌ای شود.

اما اکنون با گذشت یک‌ ماه از روی کار آمدن شورای اسلامی شهر سراب حمام، اعضای این شورا نه‌تنها به‌علت اختلاف نظرها و سلیقه‌های شخصی نتوانستند شهردار انتخاب کنند، بلکه به‌صورت دو به سه افتاده و در چهار جلسه تشکیل‌شده دو عضو آن به بهانه‌های مختلف تاکنون در جلسات شرکت نکردند.

   نگرانی مردم سراب حمام از حواشی اختلافات شورای اسلامی شهر

یک شهروند سراب حمام اظهار کرد: اختلافات اعضای شورای این شهر، عدم هماهنگی و هم‌گرایی آن‌ها بر سر اختلاف سلایق و اختلاف نظرهایی که دارند، بازخورد و حواشی پیرامون این موضوع جو آرام شهر را به فضایی متشنج تبدیل کرده و مردم با نگرانی آرزو می‌کنند که ای کاش روستا به شهر ارتقا پیدا نمی‌کرد.

نورمراد ناظری افزود: اختلاف نظر در مجموعه شورای اسلامی شهر امری طبیعی است، اما وقتی نتیجه می‌دهد که در جهت توسعه و آبادانی شهر مفید واقع شود و جمع‌بندی نظرات اعضا بتواند معضلی از مشکلات پیش پای مردم را برطرف کند.

وی اضافه کرد: عدم حضور متوالی برخی اعضای شورای اسلامی شهر سراب حمام در جلسات این شورا با توجه به بافت عشایری منطقه و طوایف مختلف ساکن در این شهر، نه‌تنها نتیجه خوبی ندارد، بلکه موجب اختلافات بین طوایف شده و باعث مشکلات و سایر معضلات اجتماعی ‌می‌شود و این امر مردم را نگران کرده است.

   ارتقای سراب حمام به شهر مشکلات را مضاعف کرد

یکی دیگر از شهروندان سراب حمام با معرفی خود به‌نام رضا محمودوند اظهار کرد: متأسفانه از وقتی سراب حمام به شهر ارتقا پیدا کرده، به‌جای برخوردار شدن از مزایای شهری و‌‌ رسیدگی بهتر به امور، اما مشکلات اجتماعی ازجمله عدم رسیدگی به خیابان‌ها و معابر بیشتر شده است.

   اختلافات شورا از دخالت باندهای سیاسی نشأت می‌گیرد

رضا محمودوند گفت: مردم اعضای شورای اسلامی شهر سراب حمام را در آستانه تبدیل شدن به شهر انتخاب کردند تا با انتخاب شهرداری توانمند به امور اجتماعی و مشکلات مردم سامان بخشند، اما متأسفانه اختلاف سلیقه‌های شخصی که واضح است از دخالت باندهای سیاسی نشأت می‌گیرد، مانع از تشکیل جلسات و هم‌افزایی اعضا براساس قانون شوراها برای انتخاب شهردار شده است.

   دود اختلافات شورای اسلامی شهر سراب حمام به چشم مردم می‌رود

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر باید با درنظر داشتن مصالح و منافع مردم از اختلاف سلیقه‌های دامنه‌دار دوری کرده و به نقطه‌نظری به نفع مردم برسد، اما به نظر می‌رسد این اختلافات در شورای اسلامی شهر سراب حمام آنقدر دور خورده و تحت تأثیر مداخلات برخی افراد منفعت‌طلب قرار گرفته که قابل حل نیست و مسلم است که دود این اختلافات به چشم مردم می‌رود.

   سراب حمام تنها نام شهر را یدک می‌کشد

یک شهروند سراب حمام نیز اظهار کرد: سراب حمام از ویژگی یک شهر تنها نامش را یدک می‌کشد، وگرنه ازنظر مشکلات بی‌شماری که دارد، از روستای دورافتاده‌ای بدتر است.

افسانه حسینی که جزء شورای پایگاه مقاومت سراب حمام است، افزود: جداول این شهر را لجن گرفته، به‌گونه‌ای که با وجود کولر آبی بوی تعفن آن بسیار آزاردهنده است و مردم خود به تمیز کردن آن اقدام می‌کنند و عدم آسفالت بسیاری از کوچه و خیابان‌ها موجب بروز گرد و خاک در تابستان و ورود گل و لای در فصل بارندگی به درون منازل می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دلیل عدم نام‌گذاری کوچه و خیابان‌های سراب حمام مردم به‌طور مثال برای انجام امور پستی یا آدرس دادن به میهمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و با وجود نیاز جوانان و نوجوانان، اما مکانی هرچند کوچک برای مطالعه در این شهر وجود ندارد و رفت‌وآمد به شهر پل‌دختر نیز سختی‌ها و تبعات خاص خود را به‌ویژه اکنون در شرایط کرونا دارد.

   سراب حمام معلق بین شهر و روستا

حسینی یادآورشد: مردم سراب حمام امیدوار بودند با روی کار آمدن شورای اسلامی شهر و انتخاب شهردار این مشکلات سامان یابد، اما متأسفانه این‌گونه نشد و شورای اسلامی شهر به‌علت یک‌سری مسائل مانند باندبازی و عدم حضور برخی از آن‌ها در جلسات هم‌چنان نتوانست برای انتخاب شهردار به توافق برسد و مشکلات هرروز بیشتر می‌شوند و سراب حمام معلق بین شهر و روستا مانده و ما نمی‌دانیم برای رفع مسائل و مشکلات باید به دهیار مراجعه کنیم یا منتظر انتخاب شهردار بمانیم.

   حکایت نابودگر اقلیت و اکثریت در شورا ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست

یک شهروند دیگر سراب حمام اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز به‌کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر که نخستین انتخاب شورای شهر در سراب حمام است، امید می‌رفت این مجموعه با استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهری طرحی نو دراندازند و به منطقه رونق بخشند، اما حکایت نابودگر اکثریت و اقلیت مانع از این امر و ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست.

مجید سیف‌الهی افزود: این درحالی است که مردم سراب حمام انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر و منتخبان آن‌ها به‌ویژه با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی نقطه عطفی برای توسعه، پیشرفت و ارتقای سطوح مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و غیره باشند.

   ساز ناکوک شورا هم‌زمان با آغاز به‌کار خود

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر سراب حمام هم‌زمان با آغاز کار شورای ششم ساز ناکوک بر سر اختلاف سلیقه‌های شخصی کوک کردند و بدون درنظر گرفتن منافع مردم، گویا حاضر نیستند از نظر خود کوتاه بیایند.

یک شهروند سراب حمام اظهار کرد: پس از ارتقای سراب حمام به شهر آن‌چنان بدون متولی گشته که ماشینی که زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کرد نیز دیگر از فعالیت ساقط شده و هاله‌ای از بی‌نظمی و افسارگسیختگی در این شهر حاکم شده است.

   دپو زباله به‌جای تنظیف شهری در شهر تازه‌تأسیس سراب حمام

فاطمه ناظری افزود: معابر، خیابان‌ها و جداول شهر تازه‌تأسیس سراب حمام به‌جای تنظیف شهری به محلی برای دپو زباله و آشغال تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: حرف مردم سراب حمام خطاب به آقایان شورا این است که اگر توان مسئولیت و قدرت تصمیم‌گیری نداشتید، چرا پا به این عرصه گذاشتید و اکنون با وجود مشکلات و اوضاع خراب این شهر، شما حتی در جلساتی که باید حسب وظیفه شرکت کنید، به بهانه‌های مختلف حضور پیدا نمی‌کنید.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم که نمی‌توانند معطل رفع اختلاف نظرها و سلیقه‌های شورا مانند اختلافاتی که حاشیه است و با متن و منافع مردم تناقض دارد و ممکن بوده برای به کرسی نشاندن خواسته شخصی برخی افراد باشد، بمانند.

   عدم حضور 2 تن از اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات به بهانه‌های مختلف

رئیس شورای اسلامی شهر سراب حمام گفت: متأسفانه دو نفر از اعضای این شورا با وجود آنکه قول مساعد برای حضور در جلسه می‌دهند، اما به بهانه‌های مختلف از حضور در جلسه‌های مربوطه جهت هم‌فکری برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری خودداری می‌کنند.

عیسی ایمانی اظهار کرد: با وجود اینکه سراب حمام به‌صورت علنی به شهر ارتقا یافته و این موضوع اعلام و اطلاع‌رسانی شده و مهر شهرداری را تحویل گرفته‌ا‌یم، اما اعضای شورا تاکنون با وجود مشخص شدن هیئت‌رئیسه، نتوانستند شهردار انتخاب کنند.

وی افزود: متأسفانه دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر طی برگزاری چهار جلسه با وجود دعوت‌نامه رسمی، اما در جلسات شورا شرکت نکردند و همین امر مانع از تصمیم‌گیری شورا برای انتخاب شهردار شده است.

شناسه خبر 45400