شناسه خبر:45411
1400/6/14 10:12:38

سپهرغرب، گروه خبر: نیمه‌کاره رهاشدن پروژه بهسازی مسیر میدان قرآن به سمت شهرک شهید کشوری طی روزهای اخیر گلایه و نارضایتی مردم منطقه را در پی داشته است.

طی روزهای گذشته و با ورود دادستانی به مشکل عدم استاندارد لازم ورودی شهرک شهید کشوری اقداماتی جهت بهسازی و ایمن‌سازی این مسیر انجام شده است.

اما بر اساس گفته ساکنان منطقه اقدامات انجام شده در این مسیر آن‌گونه که باید مطلوب نبوده و نهادهای مربوط تنها با هدف رفع تکلیف اقداماتی سطحی در این منطقه انجام داده‌اند.

  نیمه‌کاره رها شدن پروژه

تعدادی از ساکنان منطقه شهید کشوری با بیان این‌که متأسفانه تکمیل پروژه بهسازی مسیر میدان قرآن به سمت شهرک شهید کشوری پس‌از آغاز به کار نیمه‌تمام رها شده‌است اظهار داشتند: طی روزهای گذشته شاهد بروز چند تصادف در این مسیر بوده‌ایم که متأسفانه به مرگ چهار نفر منجر شده‌است اما مسئولان بار دیگر بهسازی و تکمیل این مسیر را به تعویق انداخته‌اند، ازاین‌رو از مراجع قضائی درخواست می‌کنیم جهت رفع این مشکل و استانداردسازی مسیر با خاطیان برخورد قضائی نمایند.

  مهلت دو روزه دادستان به مراجع مربوط

دادستان ایلام روز گذشته با بیان اینکه با گذشت بیش از سه سال از تاریخ ابلاغ مصوبه تاکنون مسیر مذکور آسفالت نشده و کماکان شاهد وقوع تصادفات متعدد منجر به قتل شهروندان هستیم اظهار کرد: در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری از جرم متذکر می‌‌شود ظرف مدت 48 ساعت نسبت به اجرا و تکمیل پروژه مذکور اقدام و در صورت عدم اجرای دستور قضایی برخورد می‌‌شود.

  عدم نظارت کارشناسان

جانشین دادستان ایلام گفت: بازدیدهایی از منطقه شهرک شهید کشوری انجام شده و باید گفت سرعت کار پروژه آسفالت این شهرک رضایت‌بخش نیست.

رضا امیری‌مقدم با بیان اینکه عدم نظارت کارشناسان مکانیک خاک و آزمایشگاه در پروژه مشهود است افزود: نهادهای مربوط باید به این موارد توجه کرده و اقدامات لازم در این باره انجام دهند.

  تشکیل پرونده قضائی

امیری‌مقدم اظهار کرد: سلامت جان مردم خط قرمز دادستانی است و پذیرفته نیست به‌دلیل اهمال برخی مدیران در فاصله دو هفته ای در این محور چهار فوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بازدید میدانی شاهد رها کردن نصف و نیمه کار توسط مجریان پروژه هستیم اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله، این امر حتما پیگیری و پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

جانشین دادستان ایلام در پایان گفت: قیر مورد نیاز از قبل تأمین شده بود اما به دلایلی در پروژه‌های دیگری به‌کار گرفته شده که در راستای احیای حقوق عامه در این خصوص پرونده قضایی برای برخی مدیران تشکیل شده و در دست بررسی است.

با توجه به اینکه ورودی شهرک شهید کشوری یکی از مناطق حادثه‌خیز شهر ایلام به‌شمار می‌رود و شاهد سوانح رانندگی بسیاری در این منطقه هستیم، باید بهسازی و ایمن‌سازی این منطقه با جدیت بیشتری توسط نهادهای مربوط پیگیری و نظارت‌ لازم توسط مراجع قضائی تا حصول نتیجه انجام شود.

شناسه خبر 45411