شناسه خبر:45465
1400/6/15 10:01:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار لرستان گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد مرکز ماده 16 ترک اعتیاد از اقدامات گروهی موفق در استان به‌شمار می‌رود.

سیدموسی خادمی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در سال‌های اخیر به همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان انجام شده، راه‌اندازی مرکز ماده 16 کرامت با امکانات خوب و بهره‌گیری از روش‌های جدید درمانی است.

وی اظهار کرد: معتادان متجاهر در سطح شهرهای استان وجود دارند که وظیفه جمع‌آوری، رسیدگی و سامان‌دهی آن‌ها برعهده مسئولان است و ارائه خدمات با این نگاه که آن‌ها بیمار هستند، انجام می‌پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: مرکز ماده 16 کرامت خرم‌آباد ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات به حدود 200 نفر را دارد که باتوجه به اینکه معتادان متجاهر استان از این تعداد بیشتر بوده، لازم است برای این موضوع مراکز دیگری نیز تأمین و تجهیز شوند.

استاندار لرستان تصریح کرد: این مرکز تاکنون توانسته است بخش عمده‌ای از این افراد را از سطح شهر جمع‌آوری کند و ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی در کنار حرفه‌آموزی به آن‌ها، شرایط بازگشت دوباره به زندگی را برایشان فراهم کند.

خادمی با اشاره به اینکه خدمات ارائه‌شده به معتادان متجاهر حاضر در مرکز ماده 16 بسیار اثربخش بوده است، افزود: آموزش‌ها به این افراد در مدت حضور آن‌ها به نحوی بوده است که تعداد قابل توجهی از آنان علاوه‌بر ترک اعتیاد و آموختن یک حرفه شغلی، شرایط بازگشت دوباره به جامعه را پیدا کرده‌اند.

شناسه خبر 45465