شناسه خبر:45470
1400/6/15 10:09:28

سپهرغرب، گروه خانواده: روابط خانواده‌ها در دوران نامزدی به‌دلیل مدیریت ناصحیح خانواده‌ها باعث می‌‌شود دختر و پسر در دوران نامزدی با مشکلات جدیدی مواجه شوند. در این دوران همسران جوان عمدتاً هنوز با خانواده‌‌های خود زندگی می‌کنند. به دلیل اینکه هنوز وابستگی ‌های اقتصادی به خانواده‌ها وجود دارد که می‌تواند منشأ مشکلاتی برای زوجین شود. این مشکلات از سوی خانواده ‌ها تشدید می‌‌شود. با ما همراه باشید.

تفاوت فرهنگ در روابط خانواده‌ها در دوران نامزدی به انتظارات پیش‌بینی نشده محدود نمی‌شود و در همه امور، اسباب دخالت خانواده ‌ها را فراهم می‌‌کند.

روابط خانواده‌ها در دوران نامزدی به دلیل مدیریت ناصحیح خانواده ‌ها باعث می‌‌شود دختر و پسر در دوران نامزدی با مشکلات جدیدی مواجه شوند. خانواده همسر شما بخشی مهم از زندگی‌ او هستند و همین قضیه باعث می‌شود بخش مهمی از زندگی شما نیز باشند. قطعاً برقراری رابطه‌ای خوب با خانواده همسر، تأثیر زیادی در جلب رضایت او دارد. حفظ تعادل بین خواسته‌های خود و دیگران قطعاً کار ساده‌ای نیست، به‌ویژه خانواده‌ی همسر که شما به‌نوعی فرزند خانواده را با آن‌ها شریک شده‌اید. اما ایجاد هماهنگی در خانواده، هم شدنی است و هم واقعاً ارزش تلاش را دارد. برقراری ارتباط کار نه‌چندان‌آسان اما ارزشمندی است، زیرا سرمایه‌گذاری امروز شما در طول زندگی مشترک‌تان باقی خواهد ماند.

  مشکلات دوران نامزدی

زوجین ممکن است انتظارات خانواده‌ها را تأمین نکنند و این دلخوری از سوی خانواده‌ها به زوجین منتقل می‌‌شود. در خانواده ‌های مختلف حدود مسئولیت ‌ها در دوران نامزدی متفاوت است و این می‌‌تواند به تعریف انتظارات متفاوت والدین منجر شود و اختلاف‌هایی بین خانواده‌ها نیز به وجود آورد. این اختلافات وقتی تشدید می‌ شود که هر یک از طرفین بخواهند انتظارات طرف مقابل را بر اساس فرهنگ خود یا حتی کمبود‌های خود تعریف کنند و در برابر تفاوت انتظارات، انعطاف‌پذیری نشان ندهند.

  تفاوت در فرهنگ خانواده‌ها

تفاوت فرهنگ در روابط خانواده‌ها در دوران نامزدی به انتظارات پیش‌بینی نشده محدود نمی‌شود و در همه امور، اسباب دخالت خانواده‌ها را فراهم می‌‌کند. حتی درباره‌ حدود روابط زوجین در این دوران در فرهنگ ‌های مختلف اختلاف ‌نظر پیش می‌‌آید و زمینه دخالت والدین را فراهم می‌کند.

در این دوران والدین با بحران روحی دیگری نیز مواجه می‌‌شوند و آن ترس از دست دادن فرزندشان است. آنان از این که فرزندشان جذب خانواده همسرش شود، وحشت دارند و کشاکشی بین والدین به وجود می‌‌آید که برای زوجین نیز ایجاد مشکل می‌ کند. در این دوران والدین سعی در دیکته‌ فرهنگ خود به خانواده‌ تازه تشکیل شده دارند و آن‌ها را تحت فشار می‌گیرند تا در این خانواده‌ جدید فرهنگ خودشان رشد و نمو پیدا کند. این کشاکش غلبه‌ فرهنگی نیز منجر به بروز مشکلاتی بین زوجین می‌شود.

در دوران عقد فرصت بسیار خوبی برای زوجین فراهم شده تا فارغ از فشار مسئولیت‌‌های زندگی دورانی را با هم سپری کنند تا ضمن شناخت از یکدیگر خاطرات خوشی تولید کنند و تمام عمر از آن بهره ببرند. در این دوران فرصتی فراهم شده است که زوجین به تفاهم‌هایی دست یابند و برای خانواده‌ جدید خود فرهنگ مستقلی ایجاد کنند. در این دوران می‌‌توانند بر سر هنجار‌هایی که مورد تفاهم هر دو آن‌هاست، به توافق برسند و بدون تعصب به این ‌که ریشه‌ این هنجار در کدام خانواده است، آن را در خانواده خود اجرا کنند.

  والدین هر کس مال اوست!

درست است که پدر و مادر همسرتان از این به بعد حکم پدر و مادر شما را خواهند داشت و شما آن‌ها را مامان و بابا صدا می‌کنید اما آن ‌ها هیچ وقت واقعاً پدر و مادر شما نمی‌‌شوند. پس مرزهای ارتباطی را با آن‌ها حفظ کنید و در نزدیک شدن به آن‌ها زیاده‌روی نکنید. چون مطمئناً اگر مشکلی پیش بیاید والدین حق را به فرزند خودشان می‌‌دهند نه شما. احترام و فاصله‌ را حفظ کنید و مراقب باشید زیاد به آن‌ها نزدیک نشده، زیاده از حد رفت و آمد نکنید و شوخی و رازگویی را با آن‌ها محدود کنید.

  او همیشه فرزندشان می‌‌ماند

روابط عاطفی میان اعضای خانواده به قدری قوی است که حتی پس از ازدواج فرزندان باز هم این ارتباط وجود خواهد داشت و پدر و مادر هنوز خود را بخش اصلی زندگی فرزند شان می‌بینند. پس وابستگی شما به خانواده‌تان امری طبیعی است، اما مهم است که بتوانید از‌‌ همان دوران نامزدی میان انتظاری که به‌عنوان همسر و انتظاری که به عنوان فرزند از شما وجود دارد تمایز قائل شوید.

شناسه خبر 45470