شناسه خبر:45517
1400/6/16 09:38:58

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان زمینه‌ساز توسعه و تحول اقتصادی و اشتغال جوانان است.

عباس گودرزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های مستمر در راستای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این طرح مهم اقتصادی دو بار در کارگروه و دبیرخانه شورای عالی تصویب و در انتظار تأیید شورای عالی مناطق ویژه است.

وی اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن همه شرایط مقرر منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان به‌زودی ایجاد می‌شود.

گودرزی بیان‌ کرد: در این راستا همچنین با شرکت شهرک‌های صنعتی به‌صورت مکتوب و جلسه با معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و موافقت وی درخصوص احداث منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی گرفته شد.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر پرونده منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح و تصویب شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درصورت تحقق این وعده به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه شهرستان بروجرد، گفت: با دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه نشستی برگزار و برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بیمارستان کوثر و تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از کارخانه شیر خشک و ادامه زنجیره محصولات لبنی اقدامات خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به جمعیت جوان بروجرد و نیاز جوانان به اماکن ورزشی، تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه توسعه مجموعه 15 هزار نفری ورزشی کارگران شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بند خاکی گیلانسر، خشک‌سالی و کاهش بارش‌ها را بی‌اثر کرد.

گودرزی اظهار کرد: با پیگیری مستمر و اقدامات جهادی مجموعه اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت شهرستان در کمتر از دو سال بعد کلنگ‌زنی، بند خاکی گیلانسر به بهره‌برداری رسید و توانست با توجه به کاهش بارش‌ها، نقش مهمی در جلوگیری از خسارت خشک‌سالی سال جاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: با وجود تنش آبی و خشک‌سالی، اثربخشی اقدام آبخیزداری در حوضه آبخیز گیلانسر، موجب وجود آب در مخزن سد به ارتفاع 13 متر و رضایت بهره‌برداران و کشاورزان و تأمین سفره‌های آب زیرزمینی با اهداف کلان چندساله شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: تأکید بر تسریع در اجرای طرح راه‌آهن بروجرد- دورود و تسریع در اجرای طرح چهارخطه‌ها ازجمله محوره توره- بروجرد و تکمیل راه‌های روستایی، ازجمله انتظارات مردم بروجرد است.

وی اجرا و تکمیل طراحی کمربندی جدید بروجرد و تعریض جاده آبسرده که به جاده مرگ نام گرفته را ِاز دیگر مطالبات مردم بروجرد عنوان کرد.

گودرزی افزود: بزرگ‌ترین زمین چمن مصنوعی با استانداردهای روز در مسیر بهره‌برداری بوده که نخستین زمین چمن مصنوعی با ابعاد بزرگ استاندارد در استان است.

شناسه خبر 45517