شناسه خبر:45526
1400/6/16 10:00:02

سپهرغرب، گروه گردشگری: مقامات ایتالیایی اخیراً به افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در سواحل روی آورده‌اند؛ دریاچه گاردا، بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا در نیمه‌راه بین ونیز و میلان به‌زودی میزبان مسیر جددی برای دوچرخه‌سواران خواهد بود و چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز برای آنان در حین تردد فراهم خواهد آورد.

دریاچه گاردا یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب شمال ایتالیا به‌شمار می‌رود که با زیبایی شگفت‌انگیز خود نقش مهمی در رونق گردشگری کشور ایفا کرده است. دولت ایتالیا به‌منظور افزایش جذابیت هرچه بیشتر این منطقه در نظر دارد مسیر جدید دایره‌ای شکلی برای دوچرخه‌سواران ایجاد کند که تمام پیرامون دریاچه را احاطه می‌کند. مدیران سه کلان‌شهر لمباردی، ونتو و ترنتینو که در مسیر دوچرخه‌سواری دریاچه گاردا قرار خواهد داشت از پروژه جدید تحت عنوان Ciclovia با اشتیاق تمام استقبال کرده و از صرف هزینه لازم برای پیاده‌سازی آن خبر داده چراکه این اقدام را در رونق صنعت گردشگری خود بسیار با ارزش فرض کرده‌اند.

طراحان Ciclovia مدعی شده‌اند که مسیر جدید دوچرخه‌سواری از بخش‌های مختلفی تشکیل خواهد شد با این حال، کاربران می‌توانند بدون توقف به حرکت در مسیر خود ادامه دهند. هنوز زمان دقیقی برای پایان مسیر دایره‌ای شکل دریاچه گاردا مشخص نشده با این حال، قرار است طراحی آن به گونه‌ای انجام شود که گاردا جایگاه یکی از 10 جاذبه برتر کشور برای گردشگران علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری را از آن خود کند. البته پیش از این نیز دریاچه گاردا در میان گردشگران جهان محبوبیت ویژه‌ای داشته است با این حال، اقدام جدید می‌تواند رونق صنعت گردشگری در آن را به خصوص در سه شهر مذکور، چند برابر کند.

قرار است مسیر جدید دوچرخه‌سواری ایتالیا به ایستگاه‌های حمل و نقل دیگر شهر نظیر اسکله‌ها یا خط آهن‌ها نیز متصل شود که این امر به سهم خود در افزایش گرایش مسافران به استفاده از دوچرخه برای ادامه مسیر سفر خود و در نتیجه بازدید از سه شهر لمباردی، ونتو و ترنتینو و در نهایت رونق گردشگری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شناسه خبر 45526