شناسه خبر:45561
1400/6/17 09:52:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: پرونده قضائی مربوط به 31 فقره قتل عمد استان طی دو سال گذشته با پیگیری و تلاش‌های انجام‌شده منجر به صلح و سازش طرفین و مختومه شدن طرح دعاوی شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان همدان، «محمدرضا عدالتخواه» در جمع مردم شهر مهاجران با بیان اینکه کمیته معتذرین در کلانتری ها، دادگاه‌ها و زندان‌ها تشکیل شده است، افزود: هفت هزار و 106 نفر از ابتدای فعالیت کمیته معتذرین تاکنون (11 ماه گذشته) از شاکیان عذرخواهی کرده‌اند که عذر پنج هزار و 114 نفر پذیرفته شده است.

وی گفت: همچنین در این ارتباط 31 میلیارد و 750 میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و 11 میلیارد و 713 میلیون تومان جنبه عمومی جرم نیز در استان همدان بخشیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات‌البین را عمل خداپسندانه‌ای دانست که دین مبین اسلام بر آن تأکید دارد و اظهار کرد: در مسائل جرم‌شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معنا است که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت‌خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می‌تواند کینه‌ها و خصومت‌ها را برطرف کند.

به گفته وی ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های مصلحین و معتذرین به‌عنوان کمیته‌های معین این ستاد در راستای محقق شدن اصلاح ذات‌البین با همکاری اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.

شناسه خبر 45561