شناسه خبر:45575
1400/6/17 11:21:13

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ثلاث باباجانی از تأخیر چهارساله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان انتقاد کرد.

«یدالله شکری» روز سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی افزود: با توجه به زلزله سال 96 و آسیب وارده، پس از بررسی‌های کارشناسی که سازه آن را بدون آسیب تشخیص دادند، درنهایت شورای فنی تصمیم به مقاوم‌سازی و ادامه ساخت گرفت، اما از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هنوز به‌صورت جدی اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: بیمارستان 32 تختخوابی بیش از ٨0 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با گذشت 46 ماه، هنوز عملیات اجرایی و مقاوم‌سازی آن آغاز نشده است.

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه بیمارستان چهار مرحله به مناقصه رفته است و در چند روز گذشته پاکت‌ها بازگشایی می‌شوند و منتظر تصمیم نهایی هستیم، ابراز کرد: برای ما و مردم قابل پذیرش نیست که به‌طور مجدد فرآیند پیمانکاری انجام گیرد و باید با ترک تشریفات، رفع تکلیف شود.

شکری با اشاره به مکاتبات فراوان با دانشگاه علوم پزشکی، رسیدگی فوری و آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان را خواستار شد.

وی با بیان اینکه وجود بیمارستان از ضروریات و مطالبات دیرینه مردم این دیار محروم، مرزی و زلزله‌زده است، اظهار کرد: این شهرستان هم‌اکنون فاقد بیمارستان است و تا زمان بهره‌برداری از بیمارستان دائمی، بیمارستان موقت فعال است.

فرماندار ثلاث باباجانی هزینه تکمیل بیمارستان این شهرستان را 40 میلیارد تومان برآورد کرد.

 

شناسه خبر 45575