شناسه خبر:45583
1400/6/17 11:57:50

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد مهران بایستی تا پایان سال جاری کاربری زمین‌های آن تعیین تکلیف و مزایای هر کاربری برای منطقه نیز مشخص شود.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور به دنبال سفر به استان ایلام در خصوص طرح جامع منطقه آزاد مهران گفت: این منطقه سال آینده یعنی 1401 به منظور رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این منطقه آزاد بایستی تا پایان سال جاری کاربری زمین‌ها تعیین تکلیف و مزایای هر کاربری برای منطقه نیز مشخص شود.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور گفت: بایستی مشاور برای هر سرمایه گذار تعیین و منابع مالی نیز شفاف و مدت زمان اجرای پروژه مشخص و اهلیت سرمایه گذار نیز محرز شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد مناطق آزاد قوانین مناطق آزاد توسط بخش خصوصی اجرایی شود؛ سیاست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به گونه‌ای است که مناطق آزاد جدید تا زمانیکه طرح جامع نداشته باشند به بهره برداری نخواهند رسید.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: از ظرفیت بانک‌های خصوصی، شرکت‌های تامین مالی و تامین سرمایه برای تجهیز زیرساخت‌های مناطق آزاد جدید بهره برداری شده تا زمینه سرمایه پذیری در مناطق آزاد در اسرع وقت مهیا شود.

شناسه خبر 45583