شناسه خبر:45587
1400/6/17 12:05:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از افزایش 508 درصدی واریزی به خزانه دولت ازمحل کنترل فروش در باک و فروش جایگاه‌های مرزی باشماق مریوان و سیرانبند بانه در پنج ماهه امسال خبرداد.

عبدالله گیتی‌منش اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد ماه از محل فروش جایگاه‌های مرزی استان و پایش و کنترل فروش در باک بیش از 582 میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 508 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: استان کردستان دارای 230 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق است که تفاوت قیمت فرآورده در دو سوی مرز و سو استفاده افرد سودجو در این زمینه، موجب کنترل و نظارت خاص این شرکت در مرزهای خروجی استان شده که اجرای طرح الکترونیکی پایش وکنترل موجودی باک کامیون‌ها، کاهش مدت زمان کنترل باک کامیون‌های ترانزیتی و ترانشیپی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و بهره‌مندی از سامانه فروش مرزی، اعطای معافیت 300 لیتری مصوبه هیئت وزیران به کامیون‌های ایرانی خروجی از مرز، ساماندهی و کنترل نیروهای متصدی کنترل باک کامیون‌ها ازجمله این اقدامات است.

  تردد 14 هزار خودرو در مرز باشماق

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به افزایش 119 درصدی تردد کامیون‌های ترانزیتی تا پایان مردادماه از پایانه مرزی باشماق مریوان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: ماهیانه بیش از 14 هزار خودرو در مرزهای باشماق و سیرانبند با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی پایش و کنترل می‌شوند.

گیتی‌منش باتشکر و قدردانی از زحمات همکاران شاغل در جایگاه‌های مرزی استان که با توجه به شراط شیوع ویروس کرونا و افزایش قابل توجه تردد خودروهای ترانزیتی و ترانشیپی در مرزهای خروجی استان بر آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به رانندگان تأکید کرد.

 

شناسه خبر 45587