شناسه خبر:45733
1400/6/21 09:28:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شعب بانک مسکن استان کرمانشاه گفت: سقف پرداخت تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان در شهر کرمانشاه به 850 میلیون تومان و در شهرستان‌های استان تا سقف 700 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن استان کرمانشاه، روز شنبه حسن ریحانی‌پور اعلام کرد: مشتریانی که سال 1400 حساب جوانان افتتاح و مبالغ مورد نیاز این حساب را براساس جدول آن مرتب واریز کنند، پس از 15 سال می‌توانند 850 میلیون تومان در شهر کرمانشاه و در شهرستان‌ها تا سقف 700 میلیون تومان، تسهیلات دریافت کنند.

وی توضیح داد: مشتریان برای دریافت این تسهیلات در پنج سال نخست ماهیانه 200 هزار تومان و در پنج سال دوم و سوم به‌ترتیب 300 هزار و 400 هزار تومان واریز می‌کنند و پس از پایان سال پانزدهم می‌توانند از سقف تسهیلاتی که ذکر شد، برای خرید یا ساخت مسکن بهره‌مند شوند.

ریحانی‌پور افزود: مجموع واریزی‌های مشتریان طی این 15 سال به 54 میلیون تومان می‌رسد که به خود مشتری تعلق دارد و آن‌ها اگر تسهیلات را به‌صورت پنج‌ساله قسط‌بندی کنند، به این سپرده‌ها 6 درصد و چنانچه بیشتر از 6 سال تا 20 سال قسط‌بندی کنند، تا 9 درصد سود پرداخت خواهد شد.

مدیر شعب استان کرمانشاه تأکید کرد: مشتری درصورت تمایل می‌تواند تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان را بعد از پنج سال دریافت کند که در این صورت 350 میلیون تومان در شهر کرمانشاه و 300 میلیون تومان در سایر شهرهای استان دریافت می‌کند، درحالی که واریزی آن طی این پنج سال هر ماه 200 هزار تومان بوده است.

ریحانی‌پور اظهار کرد: افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان با شرایط جدید هم‌اکنون در همه شعب کشور امکانپذیر است و مشتری با توجه به منطقه جغرافیای خود در سه گروه شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرهای کشور می‌تواند از تسهیلات این حساب بهره‌مند شود؛ در این تقسیم‌بندی شهر کرمانشاه جزء شهرهای بزرگ است و شهرستان‌های استان نیز در گروه سوم قرار دارند.

وی گفت: مبالغ جدید تسهیلات حساب جوانان صرفاً به حساب‌هایی تعلق خواهد گرفت که در سال 1400 و بعد از آن افتتاح می‌شود، حساب‌هایی که قبل از امسال افتتاح شده‌اند، مبالغ واریزی و تسهیلات پرداختی به آن‌ها براساس شرایط زمان افتتاح حساب است.

شناسه خبر 45733