شناسه خبر:45737
1400/6/21 09:32:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب پلدختر گفت: همکاری و همراهی کشاورزان شهرستان موجب پیشگیری از خشک شدن رودخانه کشکان شد و اکنون جریان آب با دبی کم به این رودخانه بازگشته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای لرستان، محمد گودرزی اظهار کرد: لرستان سال‌ها با کاهش نزولات آسمانی و خشک‌سالی مواجه بوده است، اما خشک‌سالی امسال به‌مراتب نسبت به سال‌های گذشته شدت بیشتری دارد.

وی گفت: با وجود کمبود آب در مخزن سد ایوشان (بالادست کشکان) و خشکی کامل سرشاخه‌ها در مقاطعی، اما امسال با همکاری کشاورزان پلدختر، بخش‌های تابعه (مرکزی و معمولان)، اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان، مساعدت‌های امام‌جمعه، دادستان و نیروی انتظامی، از خشک شدن کامل این رودخانه و فاجعه زیست‌محیطی جلوگیری به‌عمل آمد.

این مقام مسئول ابراز کرد: از همه مردم و انجمن‌های زیست‌محیطی به‌ویژه کشاورزان که نسبت به کاهش سطح زیر کشت و جلوگیری از کشت گیاهان آب‌دوست با این شرکت همکاری داشتند، قدردانی می‌شود.

گودرزی بیان کرد: رودخانه کشکان تیرماه 94 مدت 28 روز به‌طور کامل خشک و در آن سال خسارت سنگینی به کشاورزان و محیط‌زیست وارد شد، اما درحال حاضر جریان دارد و دارای دبی حدود پنج متر مکعب در ثانیه است.

 

شناسه خبر 45737