شناسه خبر:45848
1400/6/23 10:20:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: نبود پارکینگ برای خودروهای تخلیه فاضلاب، معضلات زیست محیطی نهاوند را تشدید می‌کند.

مهرداد سلگی در ای‌باره اظهار کرد: نبود پارکینگ مناسب برای خودروهای تخلیه فاضلاب در شهر نهاوند باعث تشدید مشکلات زیست محیطی این شهر می‌شود.

وی افزود: نبود پارکینگ باعث می‌شود که رانندگان خودروهای خود را درب منزل پارک کنند که همین مساله باعث آلودگی محیط زیست و آزار شهروندان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: سازمان حمل‌ونقل بار درون‌شهری نهاوند و حومه شهرداری مکلف است مطابق دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت خودروها، مکانی را برای توقف و پارک این خودرو‌ها ایجاد کند.

وی از راه‌اندازی و مدیریت خودروهای حمل فاضلاب در نهاوند به منظور حل مشکلات خبر داد و افزود: یکی از معضلات زیست‌محیطی شهرستان تخلیه فاضلاب‌های خانگی توسط خودروهای حمل فاضلاب در مزارع کشاورزی، جاده‌ها و رودخانه است که این مساله مشکلات مختلف زیست‌محیطی را ایجاد می‌کند.

سلگی افزود: علاوه بر این موضوع، عدم شناسایی و ثبت خودروها برای ساماندهی و نظارت‌ لازم بر آن‌ها از دیگر مشکلاتی بود که در این بخش وجود داشت و همین مساله باعث بروز تخلفات مختلف از سوی آنها می‌شود.

وی از پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: در اردیبهشت کارگروه‌ها و جلسات متعددی برای ساماندهی و فعالیت خودروهای حمل فاضلاب خانگی برگزار شد که در کارگروه پسماند مصوباتی از جمله ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب مطابق مصوبات کارگروه اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت عصر سلامت نهاوند برای ساماندهی و مدیریت پساب‌های خانگی توسط خودروهای حمل فاضلاب در تصفیه‌خانه نهاوند کرده است.

شناسه خبر 45848